Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Автоиндустрията - основен двигател на иономическия ръст у нас
Автомобилната индустрия е един от най-бързо развиващите се сектори в нашата икономика и през изминалата година тя се превърна в основен двигател за растеж" Това заяви министърът на икономиката Божидар Лукарски на кръгла маса, организирана от Аутомотив клъстер България (АКБ) с подкрепата на Министерство на икономиката. "
„Сред високотехнологичните производства автомобилната индустрия е браншът, който привлича най-много чуждестранни инвестиции“, подчерта министър Лукарски и добави: "България има много предимства за привличане на инвеститори в този сектор, но има и някои проблеми, които трябва да поставим и да търсим решения.“.
В последните години се забелязва тенденция за разширяване на съществуващи и установяване на нови производства в сектора, които произвеждат за водещи автомобилни марки в Европа. Това позиционира България трайно в глобалната продуктова верига на добавена стойност. За привлекателността на страната ни свидетелства и отреденото ни трето място в световен мащаб за най-добра дестинация за инвестиции в производството в класацията „Манюфекчъринг Индекс 2015“ на Cushman&Wakefield, отбеляза икономическият министър. В Топ 10 на тази класация България изпреварва Литва, заемаща 5-то място и Естония – на 6-то.
изпълнителният директор на Българска агенция за инвестиции (БАИ) г-н Стамен Янев посочи още, че Преобладаващата част от сертифицираните от агенцията инвестиционни проекти е именно в автомобилния сектор, заяви на свой ред изпълнителният директор на Българска агенция за инвестиции Стамен Янев. През следващите два месеца предстои да бъдат сертифицирани още два такива проекта, допълни той.
„Близо 13 хил. души работят в този бранш, като възможността за разширяване на мощностите и разкриването на нови работни места е доста по-голяма. Това е и една от нашите задачи“, добави министър Лукарски.
Необходимостта от осигуряване на квалифицирани технически кадри бе един от основните въпроси, които бяха поставени от бизнеса по време на дискусията. Това може да бъде постигнато чрез насочване на усилията към системата на средното образоване и повишаване на информираността и интереса на родителите и самите деца към технически специалности, коментираха представители на бранша.
По данни на АКБ продажбите на компаниите в сектора са нараснали с 15.4% и това от своя страна е индикатор за повишаващата се покупателна способност. България тепърва ще става все по-привлекателна дестинация предвид условията в Европа и разходите за преместване на производства на Изток, коментираха представители на асоциацията.
Фактор в подкрепа на това е развитието на инфраструктура, която да отговаря на специализираните нужди на компаниите от автомобилния сектор и производителите на части и компоненти. Важна роля в тази насока има „Национална компания Индустриални зони“ (НКИЗ). Именно по тази причина на кръглата маса бе подписан меморандум за сътрудничество между НКИЗ и АКБ.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.