Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бизнес климатът в страната се влошава
Бизнес климатът в България през март се е влошил в сравнение с февруари. Общият показател намалява с 1,8 пункта. Спадът се дължи на по-неблагоприятния бизнес климат в промишлеността, строителството и търговията на дребно, показват данни от бизнес анкетите на Националния статистически институт (НСИ).
Съставният показател „бизнес климат в промишлеността” се понижава с 1,2 пункта в сравнение с февруари, което се дължи на влошените оценки на мениджърите за настоящото бизнес състояние на предприятията. Същевременно обаче очакванията им по отношение на бизнес състоянието и производствената активност през следващите месеци се подобряват. По-голямата част от мениджърите не предвиждат промяна в равнището на продажните цени през следващите три месеца.
При строителството бизнес климатът намалява с 0,7 пункта поради изместване на мненията на строителните предприемачи за очакваното бизнес състояние на предприятията през следващите шест месеца от „по-добро” към запазване на „същото”. Очакванията им по отношение на строителната активност през следващите три месеца са също по-резервирани. По отношение на продажните цени в строителството преобладаващите очаквания на мениджърите са за запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.
Съставният показател „бизнес климат в търговията на дребно” се понижава най-силно през март – с 5,3 пункта спрямо февруари, което се дължи на по-резервираните оценки и очаквания на търговците на дребно за бизнес състоянието на предприятията. Относно обема на продажбите и поръчките към доставчиците през следващите три месеца очакванията им са също по-умерени. Относно продажните цени търговците на дребно не предвиждат увеличение през следващите три месеца.
При услугите бизнес климатът запазва приблизително равнището си от предходния месец. Прогнозите на мениджърите по отношение на развитието на бизнеса в сектора през следващите шест месеца са по-благоприятни, като и очакванията им за търсенето на услуги през следващите месеци се подобряват. По отношение на продажните цени в сектора на услугите по-голямата част от мениджърите предвиждат запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.
Основен проблем за стабилизиране на секторите, с който мениджърите продължават да се сблъскват, са несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.