Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Бизнес климатът се затопля през февруари

Бизнес климатът в България се е затоплил през февруари след отчетения спад от 3,2 пункта през януари. Общият показател през втория месец на 2013 г. се е повишил с 5,7 пункта на месечна база в резултат на по-благоприятните мнения на стопанските ръководители от всички наблюдавани отрасли - промишленост, строителство, търговия на дребно и услуги. Това показват данни от бизнес анкетите на Националния статистически институт (НСИ).
Съставният показател „Бизнес климат в промишлеността” нараства с 3,6 пункта спрямо януарското си равнище поради подобрените оценки на мениджърите за настоящото бизнес състояние на предприятията. Настоящата производствена активност се оценява като намалена, докато в очакванията за бизнес състоянието и дейността в отрасъла през следващите месеци се наблюдава известен оптимизъм, който обаче е по-умерен в сравнение с предходната анкета. Относно продажните цени очакванията са за запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.
В строителството бизнес климатът се повишава с 4,1 пункта, което се дължи на по-оптимистичните очаквания на строителните предприемачи за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Очакванията им по отношение на строителната активност през следващите три месеца също са по-благоприятни, което е съпроводено и с намерение за допълнително наемане на персонал. През последния месец анкетата отчита засилване на негативното влияние на фактора „недостатъчно търсене”, който измества от третото място фактора „конкуренция в бранша” По отношение на продажните цени в строителството преобладаващите очаквания са те да останат без промяна през следващите три месеца.
Съставният показател „бизнес климат в търговията на дребно” нараства с 11,7 пункта в сравнение с януари поради подобрените оценки и очаквания на мениджърите за бизнес състоянието на предприятията. Регистрира се повишен оптимизъм в прогнозите на търговците за следващите три месеца и по отношение на обема на продажбите и на поръчките към доставчиците. Очакванията за движението на цените в търговията на дребно през следващите три месеца са в посока към увеличение.
В услугите бизнес климатът се повишава с 5,3 пункта, което се дължи на по-оптимистичните оценки и очаквания на мениджърите за бизнес състоянието на предприятията. Очакванията им по отношение на търсенето на услуги през следващите три месеца са по-благоприятни, което обаче не е съпроводено с намерения за допълнително наемане на персонал. Преобладаващите очаквания на мениджърите по отношение на продажните цени в сектора на услугите са за запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.
Основен проблем за стабилизиране на секторите, с който мениджърите продължават да се сблъскват, са несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене.
Ключови думи
|
|
Остават броени дни до края на конкурса Web Report
Любопитно |Как да бъдем полезни на децата в избора на бъдещото им развитие? (ПОДКАСТ)
Job Мениджър |Турция отчете скок в цените на яйцата заради големия износ за САЩ и други страни
Икономика |Скоро "Спаси София" ще реши дали да напусне коалицията с ПП-ДБ в общинския съвет
Политика |Изкуствен интелект, истински предизвикателства: Лидерство на ново ниво
Събития |Големите европейски реки са завладени от микропластмаса
Наука и Здраве |Зеленски потвърди, че в руската Белгородска област има украински войски
Свят |ЕК предложи контрамерки срещу митата на Тръмп, Китай обеща да се „бори докрай“
Икономика |Все повече милиардери отправят оферти за превръщане на компании в частни на фона на пазарния хаос
Финанси |Как мениджърите могат да оказват позитивно въздействие върху служителите?
Мениджмънт |Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 8 април. Рождениците днес
На днешната дата |Северна Корея отваря първия компютърен клуб без компютри, но под строг контрол на властта
Свят |

Коментари
Няма въведени кометари.