Бизнес климатът се подобрява

Бизнес климатът се подобрява

Стопанската конюнктура в страната се подобрява за втори пореден месец от началото на годината. Общият показател на бизнес климата през февруари 2015 г. се покачва с 1,2 пункта спрямо предходния месец, което се дължи на подобрените мнения на стопанските ръководители в промишлеността, строителството и търговията на дребно.

Бизнес климатът в промишлеността нараства с 2,4 пункта в сравнение с януари поради благоприятните оценки и очаквания на промишлените предприемачи за бизнес състоянието на предприятията. Настоящата производствена активност обаче се оценява като леко намалена, докато в очакванията за дейността в отрасъла през следващите три месеца се наблюдава известно подобрение. По отношение на продажните цени в промишлеността очакванията на мениджърите са те да останат без промяна през следващите три месеца.

При строителството бизнес климатът се повишава с 1,8 пункта, което се дължи на подобрените очаквания на строителните предприемачи за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Прогнозите им относно строителната активност през следващите три месеца са също по-оптимистични, като анкетата отчита и намаление на броя на клиентите със закъснения в плащанията. Относно продажните цени в строителството по-голяма част от мениджърите очакват запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.

Бизнес климатът в търговията на дребно нараства с 2,3 пункта спрямо януари поради оптимистичните очаквания на търговците на дребно за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Същевременно и прогнозите им за обема на продажбите и поръчките към доставчиците през следващите три месеца се подобряват. Очакванията на търговците за продажните цени в отрасъла са те да останат без промяна през следващите три месеца

При услугите бизнес климатът се понижава с 3пункта, което се дължи на по-неблагоприятните оценки и очаквания на мениджърите за бизнес състоянието на предприятията. Мненията им относно настоящото търсене на услуги са по-резервирани, докато очакванията им за следващите три месеца се подобряват. По отношение на продажните цени мениджърите предвиждат запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.

Основният проблем, с който мениджърите у нас продължават да се сблъскват най-често, е несигурната икономическа среда и слабото търсене, показват данни от бизнес анкетите на Националния статистически институт (НСИ).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ