Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|"Болшой" срещу Болшой театър
Интересен казус се заформя след като швейцарската компания Danceria AG обяви, че възнамерява да забрани на Болшой театър пускането на афиши, програми и брошури под марката „Болшой” по време на международни изяви.
Швейцарската компания държи международните права за марката, а една от сферите й на дейност е производството на водка под същото име. Заканата й е ответна реакция на намерението на управата на Болшой театър да забрани производството на водка „Bolshoj”, разказва вестник "РБК daily".
До 1988 г. швейцарската компания и държавното предприятие, управляващо Болшой театър са имали съвмества дейност за производство и продажба на балетни аксесоари. Швейцарците обаче още тогава предвидливо направили международна регистрация на марката "Bolshoj" в няколко категории, включително в "алкохолна продукция" и „реклама, публикации”.
След разпадането на СССР съвместното предприятие прекратило съществуването си, но Danceria запазила международните права върху марката. През 1993 г. правата за използване на бранда в категорията за алкохолна продукция били прехвърлени на дъщерната фирма Mello Traiding AG, която произвежда водката и я доставя изключително за търговия в магазини duty free.
В същото време, през 2005 года Болшой театър бил регистриран като търговски знак в руското патентно ведомство. Патентът включва изрична забрана за използване на изображението на сградата, а също и на думата „Болшой” при всякакъв вид дейност.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.