Бутилировачът на Pepsi в България пуска 6 нови продукта

Бутилировачът на Pepsi в България пуска 6 нови продукта

Бутилировачът на продуктите на PepsiCo, Pеpsi Lipton International и Gat Foods за България – „Куадрант Бевъриджис“, ще предложи 6 нови продукта на пазара у нас до средата на годината. Новите напитки ще бъдат във всички сегменти, в които компанията оперира – газирани, негазирани, нектари, студен чай, както и в т.нар. спортни напитки.

През този месец „Куадрант Бевъриджис“ ще върне на българския пазар най-известната спортна напитка в света – Gatorade. Продуктът, разработен през далечната 1965 г., е с легендарен статут в световния спорт, а негови рекламни лица са някои от най-известните и успешни спортисти на планетата. Засега Gatorade ще бъде предложен на потребителите в София. „Куадрант Бевъриджис“ ще стартира на пазара и нов аромат от освежаващата напитка Evervess. Новият вкус ще бъде горчив лимон (bitter lemon) и ще допълни вкусовете сода и тоник, които в момента марката предлага.

През май на пазара ще се появят още четири нови продукта на компанията. Студеният чай Lipton ще бъде представен с нов вкус – малина, който обогатява допълнително портфолиото на марката от лимон, праскова и зелен чай. Богатият избор от 16 вкуса нектари и негазирани напитки Prisun ще бъде разширен с още един аромат – коктейл от лимон и мента.

Освен допълненията на вкусове към вече съществуващи марки, „Куадрант Бевъриджис“ ще стартира и изцяло нов бранд газирани напитки на пазара – Fizzy. Той ще се появи на пазара също през май. Новата напитка ще се предлага в два различни вкуса – традиционната българска газирана лимонада и ябълка.

През 2012 г. „Куадрант Бевъриджис“ обмисля да инвестира с над 10% повече спрямо 2011 г. в реклама и маркетинг на съществуващите си и нови продукти. Само за водещата марка в портфолиото на компанията – Pepsi, ръстът на рекламните разходи ще бъде над 20% спрямо предходната година.

От компанията отчитат, че пазарът на безалкохолни напитки в България продължава да се свива. Потреблението в сегмента на газираните напитки e намаляло с 6% за миналата година. За същия период обаче продажбите на Pepsi са се увеличили и пазарният му дял се е увеличил почти двойно. Категорията на студените чайове е отбелязала ръст от 4%, a пазарният дял на студен чай Lipton е нараснал с 32% за периода. При негазираните безалкохолни общият спад в продажбите у нас възлиза на 9% за миналата година. Като лидер в сегмента, Prisun е отбелязал сходен спад в продажбите.

„Въпреки сериозния спад на пазара в последните няколко години, нашият пазарен дял расте. Запазихме позицията на Prisun на пазарен лидер сред тихите негазирани напитки. Искаме да подкрепим тази тенденция с нови инвестиции в реклама и маркетинг, и налагане на нови продукти на пазара. Вярваме, че въпреки трудната пазарна среда можем да продължим възходящото си развитие и през 2012 г.”, каза Тамир Шабат, изпълнителен директор на компанията.

За първото тримесечие на 2012 г. пазарът на безалкохолни напитки продължава да се свива. Консумацията на газирани напитки е намаляла с над 10% спрямо последните три месеца на 2011 г. Спрямо същия период пазарът на кола напитки се е свил с над 9%. В сегмента на нектарите спадът за първото тримесечие на 2012 г. спрямо последното на 2011 г. възлиза на близо 14%. Въпреки това, определени сегменти от категорията на негазираните напитки отчитат растеж в продадените обеми за периода – като тихите напитки, които са отбелязали ръст от близо 13%. Като цяло негазираните напитки са отбелязали ръст в потреблението от над 22% за първите три месеца на годината, показват данни на Nielsen.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ