Български предприемачи стартират революционна онлайн платформа за търгове

Двама от най-успешните български предприемачи в световен мащаб - Ивайло Пенчев, изпълнителен директор на  Walltopia, производител №1 в света на катерачни стени, и  Петър Митев, съосновател на Chaos Group, световен лидер в сферата на 3D и анимационните услуги с офиси в София, САЩ, Япония и Корея обявиха официално днес старта на революционна онлайн платформа за т.нар. обърнати търгове. В този тип сделки играчът, който определя условията, е купувачът за разлика от традиционния модел „търговецът предлага – купувачите плащат”. Докато при класическите аукциони купувачът се стреми към добра услуга или стока чрез наддаване, то при обратните търгове търговецът е този, който печели поръчка, предлагайки най-изгодни условия, конкурирайки се с други в своя бранш, обясни Ивайло Пенчев на пресконференция днес.

Платформата е под името AUXIONIZE – идея на Савина Петрова, бивш търговски директор на WALLTOPIA и настоящ нейн управляващ партньор.

На този етап, тя тръгва във версия B2B, но амбицията е през пролетта на следващата година, към нея да се добави и версия за крайни клиенти и потребители, както и да надхвърли границите на местния пазар и да се разраства в световен мащаб.

AUXIONIZE е насочена както към малкия и среден бизнес, така и към големите компании, които могат да оптимизират разходите си средно с до 30% от договарянето на изгодни цени за суровини, транспорт и т.н., а освен това и да постигнат повече прозрачност в отношенията със своите доставчици на стоки и услуги, защото елиминира възможността за скрито договаряне между купувача и търговците. Това е често срещана практика в момента, тъй като повечето купувачи предпочитат да работят с познати и приятели, което не винаги гарантира постигането на най-изгодни цени за фирмата клиент, коментираха участниците в пресконференцията „Добре известно е, че в бизнеса увеличаването на продажбите с 10% не води директно до увеличаването на печалбите със същия процент. Но свиването на разходите за суровини, консумативи, логистика с 10% води автоматично до същия процент печалби за фирмата”, поясни Ивайло Пенчев едно от основните предимства на новата платформа за търговски сделки.

Към момента онлайн платформата покрива секторите транспорт и логистика, строителство и консумативи за офиса. От тестовия период  до сега има регистрирани над 2900 участници – купувачи и продавачи, а броят на успешните сделки надхвърля 2700.

В нея могат да се реализират три вида търгове.

1. Класическият модел на затворен търг с тайно наддаване.

2. Така нареченият полуявен търг, в който продавачите виждат ценовите предложения на конкурентите си, но не и самоличността им.

3. Явен търг, в който всички участници играят открито с имената си.

И в трите формата купувачът има възможност да вижда цялата листа с ценови оферти.

„След регистриране и обявяване на търг, само за минути можете да получите десетки и дори стотици предложения, което е непостижимо при сегашния наложен метод на договаряне с прозвъняване на контрагентите от страна на купувача във фирмата.”, разясни още Ивайло Пенчев.

С наддаването в AUXIONIZE едновременно се гарантират конкурентни цени и се намалява драстично времето за преговори. „Ще се изненадате колко добри условия може да договорите“, сподели Ивайло Пенчев и даде примери от личен опит в ползването на платформата по време на тестовия период. Само с един търг той е успял да постигне 50% намаление на доставната цена на една от основните суровини за производството на катерачни стени – шперплат. „Всяка година даваме милиони за тази суровина. Тази редукция на цената остава директно като печалба във фирмата”, разказа той.

Участието в AUXIONIZE е напълно безплатно. Всеки нов възложител получава свободен достъп в рамките на 1 месец, а изпълнителите получават 5 евро, които са достатъчни за наддаване в 5 търга. По този начин всеки желаещ може да разучи системата и да се убеди лично в нейната ефективност за бизнеса си. След това, за редовно ползване на платформата таксата е 8 евро месечно за купувачи, а за продавачите е безплатно. Ако обче те искат да получат достъп до оферти з участие в търгове, таксата е 1 евро на сделка. В случай, че спечелят сделката, плащат 1% от нея на платформата.

В световен мащаб платформите за обърнати търгове стават известни още през 2002 г., като в Европа се радват на изключителна популярност в страни като Холандия. От 2004 г. Белият дом на САЩ използва този подход за нуждите на правителството. Основателите на AUXIONIZE поканиха днес държавните институции също да се възползват от услугата, като обещаха, че тях участието ще е напълно безплатно. По закон, публични разходи до 66 хил. лв. могат да се договарят в такъв тип наддаване.

Как функционира платформата?

Всички дейности се реализират онлайн на адрес https://auxionize.com/bg

1. Първата стъпка е регистрацията, която е напълно безплатна и отнема секунди. Необходимите данни са име, имейл и БУЛСТАТ номер на фирмата, която ще участва. Одобрението на регистрацията се извършва от администратор след кратка проверка, като за всички се предлага и опцията да използват консултант при публикуването на първите си търгове.

2. Следва публикуването на търг, което отнема по-малко от минута и се състои в попълване на информация за спецификата на продукта/услугата, която клиентът търси да закупи. За максимално улеснение платформата позволява прикачане на различни файлове - чертежи, снимки, презентации и др.

3. Поддаването /обратно на наддаване при класическите търгове/ започва. Потенциалните доставчици на търсената услуга предоставят своите оферти. Когато възложителят избере доставчик, той го уведомява с натискане на един бутон и получава достъп до контактите му, за да уточнят всички детайли.

4. След приключването на сделката двете страни имат възможността да предоставят обратна връзка за партньорството си. Тази информация се акумулира в Auxionize под формата на рейтинг за улеснение при избор н партньори от следващи участници купувачи. Именно купувачите са проактивната страна в платформата. Те са тези, които обявяват от какво имат нужда и канят контрагенти за участие. Всеки регистриран си запазва присъствие в т.нар. сектор „Market place”, откъдето следващи купувачи директно могат да научат за него и да го поканят за участие в сделка.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ