Внимание! "Маймуни" в офиса!

Внимание! Маймуни в офиса!

Чували ли сте за обратно делегиране? За да схванете веднага за какво става въпрос си представете следната ситуация: Прекосявате стаята. Служител ви спира и ви казва: „Има проблем с проекта, който ми възложихте”. А вие инстинктивно го успокоявате: „Нека помисля”. Току-що вие направихте точно това, което някои експерти наричат „маймуна” – задачата като маймуна скочи от рамото на подчинения върху вашето рамо, пише Harvard Business Review.

Сега вие работите за вашия служител. Когато върху вас се окажат много „маймуни”, вие се лишавате от време да изпълнявате собствените си задачи – да управлявате и да помагате на хората да се справят с възложените проекти.

За да избегнете ”маймуните”, трябва да си изготвите стратегия как да стимулирате инициативността. Например, когато служител се опита да ви прехвърли проблем, препоръчайте му да помисли сам какво трябва да се направи. След това накратко да ви информира и да действа.

Когато окуражавате служителите си да се грижат за собствените си „маймуни”, те придобиват нови умения, а вие си освобождавате време за собствените задачи. Насърчавайте хората си да предприемат независими действия, след като ви поискат съвет. Така развивате уменията на подчинените си, което е най-важният ресурс в дългосрочен план.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ