Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Готови ли сте за дигиталния свят?
В средата на 2006 г. моят приятел Дейв Сенай стана изпълнителен директор на една от най-уважаваните в света фирми за стратегически комуникации “Флейшман Хилард”. Приемайки поста, той си задава следния въпрос: “Дигитализирала ли се е моята организация?”. Отговорът на този въпрос доведе до промени, които засегнаха всеки от 2500-те ПР служителя във всички 84 офиса по света.
Защо? Защото Дейв стигнал да заключението, че отговорът на въпросът му е едно несимпатично “Не”.
Убедих се, че въпросът на Дейв е въпрос, който всеки бизнес трябва да си зададе. И тук не става въпрос дали вашата организация има сайт, спечелил награда, или успешна програма за достигане до потребителите във Фейсбук. За всеки бизнес лидер, по-дълбоките въпроси са: Какво е въздействието на дигиталните технологии върху това, което предлагаме на клиентите, как общуваме с тях и как действате и управлявате себе си?
Проверете сами като потърсите отговорите на следните въпроси:
+ Използвате ли имейл програма като например “Лотус ноутс”, която възпрепятства лесния начин за връзка с колеги, клиенти и с Мрежата?
+ Хората от ИТ отдела ви държат ли се така, сякаш вие работите за тях, а не те за вас?
+ Политиката на вашата организация блокира ли външия поток от медии, социални мрежи и някои търговски сайтове, както и свалянето на приложения за мобилни устройства?
+ Дали ежедневната ви комуникация залага предимно на гласова поща и срещи лице в лице?
+ Каква е корпоративната ви култура - в смисъл стимулира ли съхранението на информация, подкрепя ли споделянето й?
Ако сте отговорили с „Да” на повечето от тези въпроси, вашата организация се е изключила от дигитализацията.
Ако работите в организация, която е дигитализирана, тогава ситуацията ще иглежда по следния начин:
+ Използвате отворена платформа за имейли като например Microsoft Outlook, които улесняват споделянето и свързаността.
+ Хората от технологичния ви отдел знаят, че задачата им е да работят за вас.
+ Вашата фирмена политика подкрепя потока от външни медии във всички формати и от всякакви източници, както и свалянето за всякакви устройства.
+ Всекидневната ви комуникация разчита на имейли, мигновени съобщения, телефонни разговори и стегнати срещи лице в лице.
+ Корпоративната ви култура стимулира споделянето на информация, а не пазенето на информация.
Списъците по никакъв начин не претендират за изчерпателност и най-вероятно вие бихте искали да допълните или да промените тези критерии. Но като цяло, те очертават границите на новият свят – във или извън дигитализацията. Ако компанията ви е от грешната страна, т.е. отвъд границите на дигитализацията, трябва да започнете да се безпокоите.
Джефри Ф. Рейпорт, оперативен директор на „Кастанеа партнърс”, частна инвестиционна компания, със седалище в околностите на Бостън и бивш преподавател в бизнес училището на Harvard
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.