Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Доверието на българския потребител пада
Доверието на българския потребител пада. През третото тримесечие общият показател на доверието на българите намалява с 0,9 пункта спрямо предходното тримесечие, което се дължи изцяло на пониженото доверие сред градското население. Това показват данни на Националния статистически институт.
Според мнението на потребителите във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца няма положителна промяна. По отношение на очакванията за следващите дванадесет месеца подобрение се наблюдава при живеещите в селата (покачване на балансовия показател с 2 пункта) за разлика от населението в градовете, което е малко по-песимистично настроено в сравнение с изразеното три месеца по-рано мнение.
Общата оценка на потребителите за настоящото развитие на икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца се подобрява - увеличение на балансовия показател с 2,1 пункта, като и прогнозите им за следващите дванадесет месеца са също по-благоприятни.
Потребителите продължават да считат, че през последните дванадесет месеца има покачване на потребителските цени, но с по-слабо темпо в сравнение с оценките, регистрирани от предходната анкета. Същевременно и инфлационните им очаквания за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.
По отношение на безработицата в страната през следващите дванадесет месеца преобладават предвижданията, че тя ще продължи да се увеличава.
През октомври по-голямата част от потребителите оценяват икономическата ситуация в страната като неблагоприятна за спестяване. Последната анкета отчита и леко влошаване на общата оценка да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба в настоящата ситуация. Потребителите продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за „покупка на кола”, за „покупка или построяване на жилище (вила)” и за „подобрения в дома” през следващите дванадесет месеца.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.