Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Договори за 3,4 млд. евро за строежа на най-дългия подводен тунел между Дания и Германия
Подписани са първите договори за строителството на най-дългия в света подводен тунел, който ще свърже Германия и Дания, съобщи Франс прес. Според прогнозите консорциумът-строител ще го завърши най-рано към 2027 г..
Femern Link Contractors е сключила три договора за общо 3,4 млрд. евро за строежа на съоръжението, съобщи групата Vinci, която е част от консорциума. Договорите са за три лота – завод за производство на сглобяеми елементи за тунела, за рампите и платформите за достъп. Целят проект, един от най-големите инфраструктярни проекти в Европа, ще струва между 7 и 8 млрд. евро.
Тунелът ще е дълъг 19 километра и по него ще се движат автомобили и влакове. Ще свързва Лоланд – Фалстер в Дания с Шлезвиг – Холщайн в Германия под Балтийско море. Така пътят между Дания и Германия ще отнема на автомобилите 10 минути и 7 на влаковете – срещу 1 час с ферибота досега. Тунелът ще стане удобна връзка между скандинавски страни и контенинетална Европа. От Копенхаген до Берлин ще се стига за 2 часа и половина – сега това хаби 4,30 ч. с влака.
В консорциума влизат компаниите Vinci Construction Grands Projets, Per Aarsleff Holding, Soletanche Bachy International (дъщерна на de Vinci), CFE, Wayss und Freytag Ingenieurbau, Max Bögl Stiftung and Co, BAM Infra et BAM International.
Датският парламент одобри този месец строежа, но още се очаква разрешението и на Германия, както и приключването на юридическите процедури, предизвикани от противниците на тунела, които могат да продължат с години.
Датският министър на транспорта Ханс-Кристиян Шмид заяви, че се надява строителството да тръгне през 2019 г. или по-рано.
Проектът засега е по-популярен в Дания, която финансира подготвителните проучвания заедно с ЕС, докато германските еколози сезираха съда, че тунелът може да застраши екосистемата на остров Ферман, спирка на прелетните птици.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.