Защо компаниите се провалят?

Защо компаниите се провалят?

Полезно е да следваме стъпките на най-успешните фирми, но също толкова полезно е и да се поучаваме от грешките, които допускат неуспешните компании, съветват от „Бизнес Инсайдър”.

Проучване от “Booz & Co” разкрива подробен поглед към основните причини за провал на фирмите. И какво се оказва? Не икономическата криза, а лошият стратегически избор е най-големият ликвидатор на предприятията.

Повечето ръководители поставят акцент върху външните фактори, които влияят на компанията, за да оправдаят своя собствен неуспех. Това обаче изобщо не е така, тъй като проучването сочи, че този фактор заема най-малък процент като пречка за развитието на дадена фирма, твърди изданието.

Отстъпчивостта на служители е посочвана като втория най-голям минус на компаниите.

Всъщност най-големият проблем доказано е грешната стратегия. Всички останали фактори могат да повлияят до някаква степен, но тя е незначителна, в сравнение с поставянето на неправилни цели, към които да се стреми персонала. Ето защо е ужасно важно да изберете много внимателно мениджър за вашата компания. Успехът, както и неуспехът се дължи най-вече на неговите умения за поставяне на ясна и точна стратегия, която накрая да се окаже правилна, съветват авторите от "Бизнес Инсайдър".

Развитието на технологиите се ускорява все повече, което означава, че фирмите трябва имат постоянни, но гъвкави цели. Това се отнася най-вече за Интернет и социалните медии, тъй като грешка в информацията, лансирана чрез тях бързо се разпространява в цял свят. А последиците са още по-бързи и големи.

Компаниите оценяват финансовите и политически рискове постоянно. Те трябва да правят същото и за своята стратегия, конкуренти и големи инверсии в промишлеността. От особено значение е фирмата да е устойчива и да умее да оцелява след големи промени, като успехът или обратното, неуспехът не са фиксирани към един и същи стратегически ход. Бъдете гъвкави и реагирайте според обстоятелствата!, препоръчва изданието.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ