Защо офисите в Бурж Халифа останаха празни

Защо офисите в Бурж Халифа останаха празни

Защо офисите в Бурж Халифа останаха празни

Едни от най-високо разположените офиси в света – тези в колосалния небостъргач Бурж Халифа в Дубай, останаха празни. Хотелската част на най-високата сграда в света, построена през 2010 г., постоянно е пълна. В нея си резервират стаи заможни гости от богатия на петрол район на Персийския залив. Две трети от офис пространствата в популярната сграда, символ на Дубай, обаче така и не са били запълнени, сочи репортаж на BBC. 20 етажа от нея са необитаеми.

Причините са практични. Няма официални данни, публикувани от компанията строител Emaar, които да ги обясняват. Ескперти от индустрията обаче сочат, че цената на наемите е непосилно и нелогично висока. Тя е два пъти по-скъпа от тази на офис имоти, разположени на 50 метра от небостъргача. Освен това особеният, уникален дизайн на помещенията в издължената сграда означава, че офис пространството е специфично и ограничено. На големите компании се налага да наемат няколко етажа. От тази гледна точка обстоятелствата се усложняват, защото различните етажи всъщност имат различни фирми собственици.

Бурж Халифа е тържество на човешките инженерни и платежни възможности. Многоетажната сградата бе довършена по време на имотния бум в Обединените арабски емирства, няколко седмици преди финансовия срив в Дубай. Последва световната криза. Офис пространствата бяха продадени преди тя да бъде довършена. Фирмите, които ги изкупиха се надяваха, че ще спечелят от тази инвестиция, като дългогодишно ги отдават под наем. В момента обаче големите банки и световни марки не виждат мястото като подходящо да базират там бизнеса си.

Небостъргачът е глобална икона, фантастичен и престижен адрес. Той обаче не е този вид имидж, към който много от мултинационалните компании сега се стремят, коментират експерти. Големите фирми не искат да се представят като разположени на върха и бляскави, а по-скоро да се показват като чувствителни към състоянието на хората и икономическата ситуация, бизнес ориентирани търговци, разположени в модерни, но не толкова помпозни сгради.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ