Из "Факторът потребление": Бизнесът започна да се вслушва по-внимателно в изискванията на клиентите

Из Факторът потребление: Бизнесът започна да се вслушва по-внимателно в изискванията на клиентите

 Потреблението придобива нова дефиниция, коментира Васил Мирчев, председател на съвета на директорите на "ВМ Финанс Груп", издател на сп. Мениджър”. Той бе модератор на първия панел от кръглата маса "Факторът потребление", огранизирана преди седмица от сп. "Мениджър". Вижте какво още сподели той като гледна точка:

 "Това е първата капиталистическа криза в съвременната история, на която всички ние в България сме свидетели – и бизнес, и потребители. Може би, защото ни е за първи път, много малко от участниците в икономическия живот в България бяха подготвени за такава криза във всичките й сфери – в инвестиционната част, в потреблението, в организацията.

Може да прозвучи малко шокиращо, но слава богу, че тази криза дойде и в България! Тя е обективният стимул, който ще ни принуди да променим нашата култура на потребление. Самото потребление вече придобива нова дефиниция. То вече не е свързано само с материалното си измерение – да притежаваме нови коли, къщи, острови. Затова е важно в момента бизнесът да покаже една нова корпоративно-социална отговорност като заложи на онези действия, практики и политики, които могат да доведат до устойчивост и на потреблението, и на инвестициите.

И още един любопитен момент, който можем да наречем полезен ефект от кризата. След първоначалната рецесия и последвалото я свиване на потреблението, видях един позитивен рефлекс. Компаниите сякаш започнаха много по-внимателно да се вслушват в изискванията на потребителя. От което пък последва още един позитивен ефект – качеството на произвежданите и предлаганите продукти все повече се повишава."

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ