ИКЕА България - още по-достъпна за хората

ИКЕА България - още по-достъпна за хората

Проучваме и други градове за откриване на Център за поръчки след успешния старт на концепцията във Варна, казва Тео Муратидис, управител на ИКЕА България

- Господин Муратидис, ИКЕА България отчете за миналата каталожна година двуцифрени ръстове на продажбите, на посетителите и на клиентите, в сравнение с предходната. Продължава ли тази тенденция и през 2016-та?

- Повече от доволни сме от резултатите през 2015 г., които значително надминаха очакванията ни за всички канали за продажба. Положителната тенденция се запазва и през 2016 г. и отново се представяме по-добре спрямо предварителните прогнози.

-  Кой сегмент се очертава като най-успешен през първите месеци на тази година?

- Кухненскoто обзавеждане и аксесоари ни изненадват приятно с много добри резултати. С представянето на новия каталог през септември 2015 г., ние се фокусирахме още повече върху тази категория и регистрираме ръст от почти 20%. Този значителен напредък е полезен урок за нас, който ни помага да осъзнаем, че когато работим заедно като екип, ние наистина можем да направим живота на хората у дома по-добър.

- Обявихте преди време, че един от фокусите за 2016 г. ще бъде отчитането на резултатите от направените инвестиции. Можете ли да дадете първи коментари в този аспект?

- С откриването на Sofia Ring Mall нашата амбиция беше да предложим цялостен продукт и да се превърнем в дестинация, която да посрещне всички нужди на потребителите. ИКЕА и Sofia Ring Mall полагат усилия да предоставят отлично преживяване на посетителите, допълвайки се взаимно. В този смисъл мога да ви уверя, че нашите усилия  дават резултат и се отразяват позитивно на посещаемостта на търговската зона, която формираме заедно с мола.

- Как се развива един от последните ви мащабни проекти у нас – Центърът за поръчки във Варна? При стартирането му миналата година споделихте, че при добри финансови резултати, в рамките на три години ще отворите още един такъв център в друг голям български град?

- Когато представихме нашата идея за откриването на Център за поръчки във Варна, споделихме, че подобна концепция не е нещо ново за ИКЕА. Въпреки това, проектът тук беше подобрена версия на оригиналната концепция, една версия 2.0, ако мога да използвам такова определение. Проектът, разработен тук, е много интересен и през тази година ще имаме много посещения от представители на ИКЕА от различни пазари, които искат да се запознаят с тази концепция. Още от своето откриване Центърът за поръчки във Варна се представя повече от отлично. Aко се върнем към август 2015 г., когато открихме центъра, още през първия месец повече от 19 000 души закупиха oт там продукти на ИКЕА за своите домове. От тогава Центърът за поръчки продължава да отчита сериозен ръст и ни мотивира на два пъти да вдигнем търговските показатели, към които се стремим. Звучи невероятно, но въпреки тези актуализации, надвишаваме с почти 60% своите очаквания.

За да отговоря на Вашия втори въпрос, ще кажа, че Варна определено ни доказа, че това е една успешна концепция. Потребителите наистина оценяват възможността да се срещнат с част от асортимента на ИКЕА, като в същото време могат да изберат и закупят всички продукти за обзавеждане, които предлагаме на българския пазар. Както може би се досещате, проучваме и други градове за откриване на Център за поръчки и не мога да скрия факта, че ускоряваме нашите вътрешни процеси в тази насока.

- Какви други стъпки за растеж на българския пазар планирате през тази година?

- Нашата основна цел е да станем по-лесно достъпни за хората в България. Стартът на онлайн магазина и откриването на Центъра за поръчки във Варна отбелязаха огромен успех. От друга страна подобно бързо развитие подлага на сериозно натоварване нашата логистична дейност и обслужването на клиентите. Имаше случаи, в които заради голямото количеството офлайн и онлайн клиенти, не бяхме в състояние да предложим на всички възможно най-доброто потребителско преживяване. Така че приоритетите ни до края на лятото са насочени към подобряване на вътрешните ни процедури и осигуряването на инфраструктура, която да посрещне последващия ни растеж. Дотук се справяме добре с постигането на тази цел, но трябва да извървим още път. Когато сме готови, ще проучим всички възможности да достигнем до още повече хора в България.

- Разкажете ни за некомерсиалните ви планове, как се развива партньорството ви с УНИЦЕФ?

- Имаме своите планове за ръст, но в същото време разглеждаме себе си като амбициозен инвеститор в обществото. Нашето устойчиво представяне ни дава една уникална възможност да допринесем за положителна промяна в нашето общество. Пример за това е нашето партньорство с УНИЦЕФ в България. Подпомогнахме с обзавеждане и интериорни решения откриването на 5 детски центъра в 5 български града и в момента работим усилено по още подобни проекти. Голяма част от инвестициите ни са в ранното детско развитие и за нас най-важното е, че участваме в промяната на нагласата на обществото, успяваме да въвлечем нашите служители и партньори и запалваме искрата в детските очи.

Ира Павлова

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ