Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как да намалите стреса на работното място
За жалост стресът на работното място често става повод за множество здравословни проблеми. Някои от тях са сравнително по-леки – отслабване на имунната система, по-голяма склонност да се разболее човекът от настинка и грип. Други са по-сериозни. Например негативните последици за очите, костите, умственото здраве и нервната система при работата във високо стресова среда в продължение на години.
Стресът е често срещан проблем на работното място във всички държави. Ситуацията на съвременните трудови пазари не позволява хората лесно да сменят работата си с по-малко стресова, ако въобще стресът може да бъде счетен за измерима категория.
Един от ефективните подходи към проблема със стреса е като хората сами приспособят някои полезни стратегии, чрез които могат да намалят нивата на стреса в работата им. Специалистите в stress.about.com дават следните съвети:
- Направете всичко възможно да започвате деня си по-спокойно и а положително настроение. Ако в понеделник сутрин отивате на работа, след като сте нахранили децата и сте ги завели на училище, бързайки, след което сте се изнервили в задръстванията, целият ви ден ще бъде труден. Един от полезните подходи е като гледате с чувство за хумор на моментите, когато бързате за училището и шофирате сред множество изнервени хора. Съвет: Направете си хубава лека закуска със сок рано сутринта, преди да започне работния ден. Дори ако се налага да се събудите малко по-рано.
- Попитайте какво се иска от вас. Един от най-стресиращите фактори на работното място във всички държави е погрешният мениджърски подход, в който служителят живее в неизвестност и не може да разбере какво точно се иска от него, за да се справя добре. Като член на екипа, попитайте. Ако попаднете в този капан и работите в неизвестност ще натоварите себе си и шефа си едновременно.
- Стойте на страна от конфликтите. Вътрешните неразбирателства във фирмите много силно се отразяват на физическото и емоционално здраве. За да не се намесвате в конфликтите е необходимо да стоите на страна от клюките, както и да внимавате с кого споделяте съвсем личните си предпочитания, като например политическата ви позиция или болезнените моменти за семейството ви. Опитайте да избягвате проектите с хората, за които знаете, че са конфликтни личности (ако е възможно).
- Бъдете организирани в работата, дори по природа да не сте. Избягвайте хаоса на работното място.
- Настанете се удобно. За изненада на мнозина едни от най-стресиращите фактори са свързани с чисто физическите позиции на тялото по време на работата. Помислете дали ви е удобен столът. Ако е необходимо го сменете. Дори съвсем малки предмети в работното място могат да ви стресират. Например позицията на допълнителните лампи, липсата на лични вещи, които да ви карат да се чувствате в свои води, и естествено, класическата причина за спорове на работните места - климатикът.
- Разхождайте се на обяд. Излезте извън сградата на офиса.
- Старайте се да се смеете повече в работния ден.
- Забравете за мултитаскинга. Според голяма част от специалистите той е фантастичен начин съвършените корпоративни свръхроботи да вършат множество служебни задължения едновременно. Мултитаскингът разфокусира, разпилява и стресира човека.
- Слушайте музика докато се прибирате. В колата или със слушалки, музиката е неотменимо средство за релаксация.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.