Как да намалите стреса на работното място

Как да намалите стреса на работното място

За жалост стресът на работното място често става повод за множество здравословни проблеми. Някои от тях са сравнително по-леки – отслабване на имунната система, по-голяма склонност да се разболее човекът от настинка и грип. Други са по-сериозни. Например негативните последици за очите, костите, умственото здраве и нервната система при работата във високо стресова среда в продължение на години.

Стресът е често срещан проблем на работното място във всички държави. Ситуацията на съвременните трудови пазари не позволява хората лесно да сменят работата си с по-малко стресова, ако въобще стресът може да бъде счетен за измерима категория.

Един от ефективните подходи към проблема със стреса е като хората сами приспособят някои полезни стратегии, чрез които могат да намалят нивата на стреса в работата им. Специалистите в stress.about.com дават следните съвети:

   - Направете всичко възможно да започвате деня си по-спокойно и а положително настроение. Ако в понеделник сутрин отивате на работа, след като сте нахранили децата и сте ги завели на училище, бързайки, след което сте се изнервили в задръстванията, целият ви ден ще бъде труден. Един от полезните подходи е като гледате с чувство за хумор на моментите, когато бързате за училището и шофирате сред множество изнервени хора. Съвет: Направете си хубава лека закуска със сок рано сутринта, преди да започне работния ден. Дори ако се налага да се събудите малко по-рано.

   - Попитайте какво се иска от вас. Един от най-стресиращите фактори на работното място във всички държави е погрешният мениджърски подход, в който служителят живее в неизвестност и не може да разбере какво точно се иска от него, за да се справя добре. Като член на екипа, попитайте. Ако попаднете в този капан и работите в неизвестност ще натоварите себе си и шефа си едновременно.

   - Стойте на страна от конфликтите. Вътрешните неразбирателства във фирмите много силно се отразяват на физическото и емоционално здраве. За да не се намесвате в конфликтите е необходимо да стоите на страна от клюките, както и да внимавате с кого споделяте съвсем личните си предпочитания, като например политическата ви позиция или болезнените моменти за семейството ви. Опитайте да избягвате проектите с хората, за които знаете, че са конфликтни личности (ако е възможно).

   - Бъдете организирани в работата, дори по природа да не сте. Избягвайте хаоса на работното място.

   - Настанете се удобно. За изненада на мнозина едни от най-стресиращите фактори са свързани с чисто физическите позиции на тялото по време на работата. Помислете дали ви е удобен столът. Ако е необходимо го сменете. Дори съвсем малки предмети в работното място могат да ви стресират. Например позицията на допълнителните лампи, липсата на лични вещи, които да ви карат да се чувствате в свои води, и естествено, класическата причина за спорове на работните места - климатикът.

   - Разхождайте се на обяд. Излезте извън сградата на офиса.

   - Старайте се да се смеете повече в работния ден.

   - Забравете за мултитаскинга. Според голяма част от специалистите той е фантастичен начин съвършените корпоративни свръхроботи да вършат множество служебни задължения едновременно. Мултитаскингът разфокусира, разпилява и стресира човека.

   - Слушайте музика докато се прибирате. В колата или със слушалки, музиката е неотменимо средство за релаксация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ