Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как да продадете за 7 секунди
Можете ли да приключите една продажба за 7 секунди?
Има няколко техники на търговеца, които имат невероятен ефект, коментират авторите в sbinformation.about.com. Подходящи са за продавачите на рекламно пространство или за тези, които опитват да предложат на клиентите нов вид продукт. Както и за всички в бизнеса, които държат да изградят успешни контакти.
Тези техники се базират на ефекта от първото впечатление при срещата очи в очи. Американските специалисти ги определят като добър метод за изграждане на връзки и начин да сложиш печат на договора за покупка за 7 секунди (“Seal the deal in seven seconds”). Ето кои са те:
- Овладейте невербалните техники за продажба. Когато за първи път погледнете някой, 93% от начина, по който сте възприети е определен от невербалната информация – външният ви вид и езикът на тялото ви. Само 7% от впечатлението зависи от това, което казвате. (Проучвания на телевизионната аудитория в САЩ сочат, че когато атрактивна водеща обяви първата новина в тв емисията, началните 7-10 секунди от нея не са възприети от аудиторията, защото съзнанието на хората е заето от външния й вид. Ето защо голяма част от американските телевизионни канали избират за водещи жени със сериозен външен вид на домакиня или майка, които са сравнително консервативно облечени.)
- Изберете първите си 12 думи. Въпреки че толкова малко зависи от тях при първия контакт очи в очи, помислете над това, което казвате. Полезно е, ако изразите някаква форма на благодарност. При първата си среща с клиента можете да кажете нещо от рода на „Благодаря, че отделихте време да се видим днес“, което е дори по-малко от 12 думи.
- Веднага използвайте името на човека. Една от често забравяните техники на продажба е търговецът да помни името на клиента, на който иска да продаде или който иска да остави с добро впечатление. Специалистите напомнят, че „няма по-сладък звук за ухото от собственото име“. Затова е полезно, ако включите името сред своите първи 12 думи, когато се запознавате с някого. Така потенциалният клиент ще се почувства ценна личност, върху която е фокусирано вниманието. И ще привлечете вниманието му.
- Обърнете внимание на косата си. Другите ще го направят. Те първо ще забележат нея и лицето ви.
- Използвайте лъскавите обувки. Хората съзнателно или несъзнателно ще ви изгледат от главата до петите, по-точно от лицето до обувките. Възможно е, ако не сте се погрижили обувките ви да изглеждат поддържани, те да си помислят, че не обръщате внимание и на други важни детайли в работата ви, което ви прави неефективни партньори. Обувките може да са последното нещо, за което се замисляте преди да излезете от вратата, но едно от първите, които правят впечатление.
- Ходете по-бързо. Това ще създаде внушението, че сте енергичен човек, с който може да се работи.
- Обърнете внимание на ръкостискането. То е много важна техника за продажба в края на първото впечатление в 7-те секунди. Всеки човек с опит в бизнеса навсякъде по света ще ви каже, че с едно не прекалено възторжено, но силно ръкостискане може да бъде продадена цяла компания. Съвет: Щом стиснете ръката на другия човек, при първата секунда на контакта натиснете с палец съвсем леко. С този жест можете да сложите началото на едно красиво приятелство в бизнеса.
- Винаги носете визитки. Постарайте се да бъдат повече в чантата ви.
- Използвайте правилно езика на тялото. Най-добрата търговска техника е да се усмихвате. Тя казва на клиентите, че сте щастлив да бъдете в тяхната компания. Освен това е важен контактът очи в очи. Той показва, че ви интересува това, което ви се казва.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.