Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как да продадете страхотната си идея вътре в организацията?
Животът в голяма организация не винаги е лесен за хората, които искат да решават проблеми. Обикновено, те не идват с решенията.
Вместо това, трябва да се убедите, че решението е във вашите способности и трябва да го прилагате, съветват от „Бизнес Инсайдър”.
Изградете репутацията си в аванс.
Всяка нова и необичайна идея среща естествената съпротива на предпазливостта и желанието за презастраховане от рисковете, които крие. Единственият начин да се парират тези съмнения е доверието и изградената репутация на човека, който я предлага. Това може да бъде някой, който вече е създал организация или се справя отлично със задачите си в нея. Ако вашият веф ви се доверява и сте в най-приближения му кръг от служители, с които винаги иска да работи, възползвайте се от това.
Нека вашият бизнес казус да е разбираем.
За да получите представа как да лавирате във фирмата, вашата идея трябва да е повече от готина. Тя трябва да решава критичен въпрос, който в момента струва парите на вашата компания или да има потенциал да направи много повече пари. Следователно, трябва да обмислите вашата концепция напълно, преди да я представите пред вашия мениджър или други високопоставени длъжностни лица. На всеки етап си задавайте въпроса „как това ще облагодетелства организацията?”.
Използвайте видео.
Стара максима е - една снимка казва повече от хиляда думи. Обсъдете с колеги или клиенти възможността да се онагледи с видео вашата идея. Един добре изработен клип също така показва, че търсите високо ниво на качество и че сте готови да инвестирате време и усилия в инициативата.
Докоснете се до колегите си.
Кои са другите новатори във вашата фирма? Проследете ги и вземете най-полезното от опита им. Как са успели да продадат идеите си вътре в организацията? Какво работи и какво не? Тези въпроси могат да ви бъдат от помощ, когато става въпрос за оценка на идеята и намирането на правилните стратегически и технически ресурси, за да се отлепите от земята.
Допитайте се до консултант.
Работите ли с консултанти и агенции? Ако е така, ще получите насоки как да продадете идеята си. В крайна сметка, консултантите продават на хора през цялото време, включително на тези, които не разбират много от бизнес. Шансовете ви ще са по-големи, тъй като дори и да не сте достатъчно убедителни, ще има кой да свърши тази работа вместо вас.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.