Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Компаниите на международните пазари по-печеливши от тези на вътрешните
Българските компании, които работят на международните пазари, отчитат по-добри резултати по отношение на приходите или на печалбите, или и двете в сравнение тези, които са ориентирани към вътрешния пазар. Това сочат резултатите от глобалното проучване на „Регус“, базирани на отговори от над 12 000 компании от целия свят.
Периодът е подходящ за навлизане чужди пазари, нужна е кардинална промяна на нагласите на фирмите, ориентирани към вътрешния пазар, става ясно от изводите на изследването. Съществува пропаст между перспективите за българските компании, които вече работят в международен мащаб (от които 57% възнамеряват да разширяват още повече дейността си) и тези, които са съсредоточени само върху вътрешния пазар (от които само 20% възнамеряват да навлизат на чужди пазари през следващите няколко години).
Смята се, че "недвижима собственост" и "хора" са основните препятствия за разширяване на международните пазари:
- 17% от анкетираните фирми заявяват, че най-голямото препятствие за навлизане на чужди пазари са предизвикателствата за установяване на физическо присъствие в чужда страна
- 83% пък посочват, че при установяване на дейност в чужда държава ангажиментите им по отношение на недвижима собственост трябва да бъдат краткотрайни, тъй като не знаят с какви темпове ще се развива бизнесът им.
- Мненията са разделени относно това откъде трябва да бъдат висшите управленски кадри, които ръководят дейностите в чужбина, като 41% дават предимство на мениджърите от страната, от която идва съответната компания, а 59% са "за" местни мениджъри
- Съществуват различия в мненията и по отношение на езиковите умения на ръководния персонал, като 62% от респондентите смятат, че е необходимо добро владеене на местния език
"Това проучване предоставя солидни доказателства, че в днешната икономическа обстановка българските фирми, които са диверсифицирали дейността си в чужбина, се справят много по-добре от тези, които са се ограничили до вътрешния пазар. Това е валидно както за големи, така и за малки компании, и би трябвало да послужи като призив за тези, които все още са ориентирани единствено към вътрешните пазари, за откриване на ефикасни и ценово-ефективни начини за развиване на дейност отвъд националните граници с цел оптимизиране на печалбите и разпределение на рисковете", отбелязва Гари Гъртлър от „Регус“.
Интересното е, че единственото изключение от големите икономики в световен мащаб е Китай. Там предоставяните от държавата инвестиции за развитие на инфраструктурата осигуряват извънредно големи възможности на вътрешния пазар за китайските фирми. Въпреки това, такова развитие на инфраструктурата рано или късно ще достигне своя предел и нашите предвиждания са, че през следващото десетилетие китайските фирми отново ще се ориентират към растеж, в който експортът ще бъде водещ, казват от изследователската компания.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.