Кофас: Кризата в самолетната индустрия е временна

Кофас: Кризата в самолетната индустрия е временна

Самолетната индустрия е икономически устойчива и инцидентът на Germanwings едва ли ще окаже влияние върху отрасъла в дългосрочен план.  Това смятат анализаторите на риска от „Кофас”. „Въпреки инцидента с Germanwings, нискотарифните компании се очаква да не загубят съществено позициите си, а конкуренцията при тях се очаква да се увеличава”, посочи  Милена Виденова, управител на „Кофас България”.

Освен по-скоро краткосрочното влияние на инцидента в Алпите, „Кофас” предвижда и нарастване на конкуренцията в авиационния бранш от авиокомпаниите в Азия. Това вероятно ще доведе до увеличаването на концентрацията на компаниите в сектора.

Анализаторите подчертават, че все още водещ критерий за бъдещото развитие на отрасъла остава наличието на платежоспособно население.  

Авиоиндустрията в България

Към края на 2014 г. общият брой на авиоператорите, регистрирани в България е 19. Техните приходи за 2013 г. възлизат на 728 млн. лв.*, а общата печалба на сектора е 12 млн. лв.

През 2014 г. общият брой на превозените пътници, без летище Пловдив, е 7,177 млн., което е с 267 хил. души повече спрямо предходната година. С близо 90 хил. за година се увеличава броя на пътниците, превозени с български авиокомпании, до 2,09 млн.

*за 3 компании няма налични данни

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Уволнени са служителите от автомобилна администрация, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Златото достигна нов рекорд поради по-слабия долар и риска от спиране на работата на правителството на САЩ
Китай откри най-високия мост в света – 625 м над река Бейпан
Испания отменя учебни занятия заради бурята „Габриел“
Песков: Идната седмица Путин ще направи "доста важно изявление"
Проевропейската партия на президента Мая Санду печели изборите в Молдова
Периодичното гладуване има 2 основни предимства за хората, страдащи от затлъстяване