Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Не смесвай работата с удоволствията!
Това може да е новина за някои (млади) хора, но бизнес и удоволствие не са синоними. С масовото ни мигриране от старомодните имейли към социално медийните платформи, границите между бизнеса и личния живот непрекъснато се размиват. Живеем в нашите смартфони, блекбърита и технологии, които ни позволяват да вършим толкова неща едновременно, че границите между личния живот и работата почти са изчезнали, пише Harvard Business Review.
С технологичната взаимозаменяемост се излагаме на риска да поддържаме приятелства с хора, с които правим бизнес и да правим бизнес с хора, с които сме приятели. Факт е обаче, че никога не бива да изпращате бизнес мейл с поздрава: „Ей, как си?”. Точно както има разделение между църквата и държавата, така съществуват бариери между бизнеса и личния живот.
Сузи например продава рекламно място в местни бизнес и културни списания и е приятелка с много от своите клиенти. Често мейлите за плащания са придружени и с послания: „Ще се видим следващия уикенд, Чарли!” или „Рекламата на танцовото студио изглежда страхотно, Еми!”. Част от това, което прави Сузи толкова успешна в работата й е, че всеки я познава и я обича. Широката й мрежа от познанства и човешките й качества са най-големият й актив. И все пак с опита си да бъде приятелка с всички, тя многократно пресича границата на бизнеса и удоволствието.
Сред дузина просрочени и неплатени фактури е дошло време Сузи да види, че приятелското й отношение се превръща в нейна слабост. Тя може да бъде приятел на своите клиенти и да направи клиентите си приятели, но не може да смесва двата вида комуникации. Вместо да изпраща наведнъж напомняне за плащане и „ще се радвам да те видя следващата седмица” Сузи просто трябва да го направи в две отделни писма.
В динамичното ни ежедневие работата и личния живот се преплитат все повече. Двете обаче имат своите отделни изисквания. А вие, какво мислите?
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.