НОИ пусна две нови електронни услуги

НОИ пусна две нови електронни услуги

Националният осигурителен институт (НОИ) стартира две нови електронни услуги.

Първата от тях дава възможност за заявяване по електронен път на една от най-често използваните от клиентите на НОИ административни услуги - “Подаване на заявление за превеждане на пенсия в банка и/или смяна на адреса на пенсионера”. С попълването на заявлението лицата, които живеят и получават пенсия в България, могат по електронен път да декларират начина за нейното изплащане – чрез пощенска станция или чрез банка, както и да заявят смяна на адреса си.

Заявлението се подава при прехвърляне на изплащането на пенсията от една пощенска станция в друга, от пощенска станция в банка или от банка в пощенска станция. Документът се попълва и при промяна на банковата сметка на лицето. Когато изплащането на пенсия се прехвърля от пощенска станция в банка, както и при промяна на банкова сметка, задължително се прилага копие на документ с номер на банковата сметка.

Другата нова е-услуга на НОИ е „Проследяване на решения по жалби” и е със справочен характер. Чрез нея лицата, подали жалби срещу издадени от органи на НОИ административни актове след 1 октомври, могат да се информират за процеса на обработка на подадената жалба и взетото решение.

Търсенето на информация за всички подадени жалби за физически лица може да се осъществява по ЕГН и ПИК, а за юридически – чрез БУЛСТАТ и ИКО. За жалбоподателите ще бъде възможно и директно търсене по конкретен входящ номер и дата на жалба. След намиране на жалбата се появява справка за актуалния статус на нейната обработка, а при постановено решение – за неговото съдържание.

 Двете услуги са достъпни на интернет страницата на НОИ, рубрика „Е-услуги”.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ