Петте роли на "трудния" колега в офиса

Петте роли на трудния колега в офиса

Петте роли на "трудния" колега в офиса

Работното място, както навсякъде другаде, събира хора с различни характери. Има както такива, с които ни е лесно да работим, така и други, с които не се погаждаме чак толкова добре. Това, което разграничава работното място от останалите места навън е, че там всички хора, включително тези с труден характер, трябва да си сътрудничат, за да се получи продукт.

Авторите в careerplanning.about.com класифицират пет типа колеги с "труден" характер и поведение, с които най-често се сблъскваме в офиса, и дават съвети как да се справим с тях.

1. Дърдоркото. Той или тя е видимо приятелски настроен и иска да сподели всичките си мисли с вас, до последната. Обикновено този колега не цели преднамерено да пречи на останалите, но го прави. Говоренето му не позволява на останалите да се концентрират и да вършат работата си. Какво да сторим? Вместо да рискувате да го/я убедите, като му кажете да млъкне, по-скоро хвърлете вината върху себе си, казват специалистите. Това може да стане като му/й кажете, че имате проблем с концентрацията и трудно се съсредоточавате, докато слушате истории. Помолете го/я да продължи в обедната почивка и ако наистина го харесвате, продължете да се срещате и разговаряте.

2. Клюкарят. Той сякаш знае в пикантни подробности всичко за всеки и изпитва непреодолимо желание да го сподели. Трябва ли да му обръщате внимание? Да, трябва, защото така можете да научите важни за фирмата новини, които няма как да разберете по официалните канали. Проблемът в клюките е, че те носят двата елемента на истината и неистината, затова гледайте на тях леко скептично. Как да общувате с този, който ги разпространява? Изслушвайте го, но не коментирайте. Ако усетите, че той преминава някаква граница и ви казва нещо много лично за друг колега (например за проблеми с психичното му здраве), сменете темата.

3. Недоволният. Винаги има такъв човек в групата. Той се оплаква от семейството, живота, държавата, здравето, работата, компанията, шефа. Като цяло може в много случаите да е прав, но имайте предвид, че той не търси съвет, а само слушател. Сменете темата, когато започне отново. Той самият ще усети намека.

4. Този, който се опитва да ви товари с работата си. Във всеки офис се случва да работи такъв колега. Без правомощията на тим лидер или мениджър, той често опитва да възложи на останалите част от своите задължения. Най-често причината за това е, че не може да си свърши цялата работа, която му е възложена, или не я харесва. Ако сте заети и се случва за пореден път, кажете му, че имате достатъчно своя работа.

5. Самохвалкото. Непрекъснато си приписва заслуги, но вие знаете, че истината е друга. Първият път, когато го направи, приемете го за неволна грешка. Ако пак се случи, го споменете на въпросния колега и го помолете да отбележи и вашите заслуги/идеи. Ако потрети, не се колебайте да подчертаете на всеослушание вашия принос.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ