Строежът на автомагистрала „Черно море“ ще стартира най-рано след две години

Строежът на автомагистрала „Черно море“ ще стартира най-рано след две години

Строежът на автомагистрала „Черно море" може да започне най-рано след две години. Това каза в Бургас министърът на регионалното развитие и благоустройството Десислава Терзиева, цитирана от БТА.

Тя добави, че за този проект ще се търси публично-частно партньорство, а в момента той е на етап „предпроектно проучване".

Терзиева отбеляза, че към магистралата проявяват интерес китайски инвеститори. Необходимо е обаче да бъдат извършени оценка на въздействие върху околната среда, отчуждителни процедури и да се намери подходящият инвеститор. Така след две години може да бъде започнат строежът на пътя.

Терзиева бе запитана от журналисти за етапа, на който се намира проектът за четирилентовия път от Бургас за курорта „Слънчев бряг". Тя каза, че той в момента се проектира. Друг въпрос, който Терзиева коментира след запитване от медиите, бе изготвянето на кадастрална карта за плажовете. По думите й според специалисти от БАН всяка част от ивицата ни е зараждаща се дюна "и това трябва да се изчисти, иначе нито един от плажовете ни няма да може да бъде използван по предназначение".

Автомагистрала "Черно море" трябва да свързва градовете Варна и Бургас, като се движи панорамно покрай Черно море. Тя е част от паневропейски транспортен коридор 8 (Дуръс - Тирана - Скопие - София - Бургас - Варна). Общата дължина на участъка Бургас-Варна е 103 км.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
На днешната дата, 27 октомври. Мишкин ден, имен ден празнува Нестор
Най-богатият човек Африка иска да създаде най-голямата рафинерия в света в Нигерия
Зеленски: Украйна и съюзниците ѝ ще работят по план за прекратяване на огъня в следващите десет дни
Екзотични дестинации и все по-дълги пътувания – тенденциите в туризма за следващата година
Проф. Ива Христова: Пикът на грипа се очаква в края на януари
Икономиката все още ли е „в добро състояние“? Пет въпроса към ЕЦБ
Светът на парите: Кои европейски страни имат най-много милиардери?