Твърдост по служебните въпроси и грижа към хората

Твърдост по служебните въпроси и грижа към хората

Помислете за последния момент, когато се почувствахте раздразнен от някого или нещо. Ето например аз си спомням - когато не получих отговор на важен имейл и когато наскоро свърших наистина добра работа, но тя остана незабелязана. Тогава човек започва да се движи в отрицателни зони, изпитва чувство на заплаха и опасност. Каква е заплахата точно?

През последните десет години съм карал много клиенти да опишат какво изпитват в тези моменти и защо. Забележително е, че открихме, че причината за раздразнението в много от случаите идва от факта, че човек се чувства обезценен от думите или постъпките на някой.

Борбата да се чувстваш ценен е един от най-коварните и малко признати проблеми в организацията. Очаква се повечето служители да оставят чувствата си зад вратата, когато влизат в офиса. Как се чувстваш и най-вече дали се чувстваме признати и оценени влияе на поведението ни, изразходва енергията ни и се отразява върху решенията ни по цял ден, независимо дали сме наясно с това или не. Нашата основна емоционална нужда е да се чувстваме ценени. Без стабилно чувство за стойност, ние не знаем кои сме и не се чувстваме сигурни в света.

"Степента, в която един човек може да се издигне, зависи от способността му да се постави друг по-надолу", казва социологът Елиа Андерсън. Да се чувствате ценени е почти толкова непреодолима необходимост колкото и храната. Колкото повече излагаме стойността си на риск, толкова по-заети ставаме да я защитаваме и възстановяваме в очите на другите.

Дъг Конант, бивш главен изпълнителен директор на Campbell Soup за последните десет години е прекарал най-малко по един час на ден в приветстване на нови служители или да благодари на настоящите си колеги за упоритата работа.

„Твърдост по служебните въпроси и грижа към хората“ е мотото на Конант. Когато той поема поста главен изпълнителен директор през 2001 г., резултатите на компанията за ангажираност на служителите са били сред най-лошите в класацията на Fortune 500. Само след няколко години Campbell Soup се изкачва на една от най-горните позиции.

Разбира се, все още не са много лидерите като Конант, така че какво да правите, ако не оценяват труда ви? Отговорът е да вземете нещата в свои ръце. Това, което ви смущава в най-голяма степен не е поведението на другите обикновено, а начина, по който вие го интерпретирате. Това всъщност е добра новина, защото тя предполага, че не сте безпомощна жертва. Следващия път, когато се чувствате недооценени, помислете дали наистина човекът отсреща ви изпраща подобни сигнали или просто вие сте очаквали друго.

Тони Шварц за Harvard Business Review

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ