Трети сме по скок на цените на бензина в Европа

Трети сме по скок на цените на бензина в Европа

Цената на бензина у нас расте със заплашителни темпове. През първото тримесечие на 2012 г. цената на най масовия - с октаново число 95 се е увеличила с 14,9%, което ни отрежда трето място по ръст в Европа, след Унгария (15,6%) и Полша (15,1%). Това показва анализ на Центъра за икономически изследвания „РИА-Аналитика".

Центърът е проучил статистиката за цената на бензина с октаново число 95 в 32 страни. Анализът на тарифите е направен, като местната валута е обърната в рубли по курса на централната банка на Русия. (Една рубла се разменя при курс от близо 30 рубли за долар или 40 рубли за евро - бел. ред.)

С една средна заплата украинците могат да си купят най-малко бензин - около 211 литра, след това се нареждат българите - 290 литра и жителите на Беларус - 378 литра. Челната петица се допълва от Румъния и Литва.

В Европа най-високи са цените на бензина в Норвегия (над 3,80 лв./л в края на март), следвана от Италия (около 3,60 лева за литър) и Гърция (малко над 3,50 лв./л).

По ръст на дизеловото гориво за периода януари – март 2012 г. начело отново е скандинавската страна, следвана от Великобритания и Италия. Най-евтино нафтата се продава в Казахстан, Беларус и Русия.

Най-скъп спрямо дизела, е холандският бензин. След холандците се нареждат датчаните и казахстанците, които също обичат да карат дизелови автомобили.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Как да говорите с авторитет?
Мерил Стрийп: Не оставяйте пречките да ви смажат. Никога не е късно за завръщане
Ердоган с предупреждение към Украйна и Русия: Не нападайте цивилни кораби!
Скрита климатична промяна може да е подтикнала епичните тихоокеански плавания преди 1000 години
Бизнес активността в еврозоната завършва 2025 г. на по-слабо от очакваното ниво