Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Федералната търговска комисия на САЩ съди Volkswagen за подвеждаща реклама
Американската агенция за защита на потребителите, Федералната търговска комисия (FTC), подаде жалба срещу германския автопроизводител Volkswagen заради фалшива реклама, пише Би Би Си.
Според FTC, компанията подвежда в свои реклами, че стотици хиляди дизелови автомобили са екологични, вследствие на което на американските клиенти са нанесени щети за милиарди долари.
Volkswagen признава, че е използвала скрит софтуер за фалшифициране резултатите от тестовете за вредни емисии.
Около 11 милиона автомобила в глобален мащаб са били оборудвани с технологията.
Говорител на Volkswagen казва, че компанията е получила жалбата на FTC и „продължава да сътрудничи“ на всички регулатори.
През януари американското правосъдно министерство осъди VW на $46 милиарда за заобикаляне на екологичните изисквания.
Междувременно германският автопроизводител е изправен пред над 500 граждански съдебни процеса, свързани с нивата на вредните емисии. Дела са завели и някои американски щати.
Федерален съдия даде на Volkswagen срок до 21 април да изготви план за ремонт на 600 000 автомобила, които отделят над допустимите нива на вредни емисии.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.