Цифровизацията ще увеличи пазара на телевизори с 30%

Цифровизацията ще увеличи пазара на телевизори с 30%

Цифровизацията ще увеличи пазара на телевизори с 30%

Моделите на Samsung са популярни заради добрия достъп до съдържание и възможностите за софтуерна и хардуерна актуализация, заявява мениджърът от българския клон на Samsung Electronics Христофор Петков

- Г-н Петков, как цифровизацията ще повлияе на продажбите на телевизори в България?

- Цифровизацията вече стимулира положително пазара на телевизори. В ход е замяната на старите кинескопни телевизори. Само през последния месец повече от 20 хил. души върнаха старите си телевизори за рециклиране и ги замениха с нови LCD/LED TV с вградени тунери за обработка на цифров сигнал. Нашите очаквания са пазарът да се увеличи с около 30% в стойност, като допълнителните продажби ще бъдат основно в ниския клас – екрани с базова функционалност и диагонал до 40 инча.

 - Какви са новостите, които Samsung въвежда в актуалните модели телевизори през 2013 г.?

- В моделите, които Samsung пуска на българския пазар през тази година, има няколко съществени нововъведения. Освен разпознаваемия стилен дизайн, устройствата са по-бързи, а повечето модели вече са с четириядрен процесор. Значително е подобрена и функцията за гласов контрол, като гласовите команди са вече достъпни и за телевизорите от среден клас (Серия 6).

Изцяло подновен е и порталът Smart Hub, като достъпът до функциите и различните приложения е много по-добре структуриран чрез трите панела: „Приложения“, „Видео, музика и снимки“ и „Социални мрежи”.

 - Кое превръща телевизорите Samsung в лидер на пазара на черна техника в България?

- Основната причина е свързана с възвращаемостта на инвестицията. Устройствата постоянно се променят, излизат нови модели с подобрени характеристики, а старите губят стойността си. Тук идва едно от основните предимства на телевизорите Samsung – тяхната възможност да се (само)усъвършенстват. Това е факт благодарение на комплекта Evolution Kit. За първи път през тази година с него може да бъде актуализиран не само софтуерът, но и хардуерът на телевизорите. Надграждането е от сериите 7 и 8 до възможностите на най-новите модели телевизори Samsung. Това означава, че когато излезе следващият модел, потребителите могат да актуализират телевизора си лесно и на ниска цена, вместо да си купуват нов.

Развитието на пазара за потребителска електроника през последните години показа, че за успеха на едно устройство са необходими 3 основни компонента. Те са: качествен хардуер; софтуер, който осигурява максимално удобство и достъп до ексклузивно съдържание, както и - не на последно място - атрактивен и функционален дизайн.

 При дизайна и хардуера конкуренцията е доста силна. Когато обаче става въпрос за софтуер, достъпът до над 3 хил. разнообразни приложения превръща Samsung в безспорен лидер в предлагането на съдържание и допълнителни услуги.

 - Предлагането на качествено, включително локално, съдържание е ключово предимство на пазара за телевизори. Samsung предлага ли локализирано съдържание за българските потребители?

- Разбира се, това е един от нашите приоритети за тази година. През 2012 г. стартирахме Pay Per View приложение съвместно с GCN, а в началото на тази година пуснахме приложението за готварство „Готви с мен“, както и два новинарски продукта заедно с в. „24 часа“ и в. „Труд“. Приложението на voyo.bg вече работи на моделите от 2012 г., а до края на месеца ще може да бъде използвано и на новите модели телевизори. Надявам се съвсем скоро да зарадваме българските потребители с още приложения, разработени специално за тях, включително за спорт, свободно време, новини и лайфстайл.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ