За силата на бранда DILIOS

"Само за 1 година успяхме да реализираме 100% ръст в износа ни“, Георги Филипов, управител и съсобственик на „Артек-92“ ООД.

Текстил може да се произвежда от много и различни материали. Поради това и пазарът е наситен с разнообразие от тъкани, голяма част от тях опасни и с ниско качество. „Като че ли никой не се интересува от характеристиките на материите. Имам предвид качество, екологична чистота и безвредността на тъканите. Малко хора се замислят например, че тъкани за спално бельо с формалдехид, са опасни за здравето. Все пак човек прекарва една трета от живота си в сън. Формалдехидът се използва за фиксиране на цветовете, въпреки че е забранен, защото предизвиква тежки кожни алергии“, предупреждава Георги Филипов, управител и съсобственик на „Артек-92“ ООД.

Дружеството е основано през 1992 г. и много бързо отвоюва лидерска позиция на пазара на домашен текстил. Компанията предлага пълната гама продукти от текстил за дома, хотели, ресторанти, както и едрови продажби на тъкани. В същото време фирмата е и най-големият вносител в България на тъкани за спално бельо с платени права. Почти постоянно поддържаме над 1 милион метра тъкани от най-различни десени и цветови гами - щампирани, едноцветни, избелени, изтъкват от фирмата. А управителят Георги Филипов допълва, че нейни партньори са най-големите и реномирани дизайнерски студия в Европа, благодарение на които подновява колекцията си всяка година.

Скоро след създаването си „Артек- 92“ регистрира и собствена марка - DILIOS. „Искахме да наложим един силен бранд, който да бъде разпознаваем от потребителите и който да гарантира качеството на продуктите, тяхната изработка от материали, съответсващи на високите стандарти, екологични норми и безвредност“, подчертава Филипов. Затова дружеството придобива косертификат Oeko-Tex Standard 100 от германския институт Hohenstein за екологично чиста продукция. Така марката е регистрирана и патентована не само за територията на България, а и за цяла Европа. „Продуктите ни вече се продават в големи вериги хипермаркети като МЕТРО и Билла в страни от ЕС. Също така ни бе предложено директно сътрудничество от най-големия онлайн магазин Amazon, като продуктите ни се продават чрез онлайн платформата в Европа. Благодарение на участието ни със собствен щанд на най-голямото текстилно изложение в света Heimtextl във Франкфурт, само за 1 година успяхме да реализираме 100% ръст в износа ни“, изброява постиженията на фирмата управителят Георги Филипов.

Той не скрива плановете на „Артек-92“ за експанзия на световните пазари. За тази стратегическа цел компанията се подготвя отдавна и за последните 2 години реализира мащабна инвестиция за 6 млн. лв. за купуването на 9 дка терен в района на летище София и в построяването на нова, модерна фабрика за производство на спално бельо.

Новопостроената сграда е с разгърната застроена площ от 4 500 кв. м и представлява складови площи, логистика, административна сграда, шивашки цех и фирмен магазин – шоурум. Фирмената база е построена от белгийската фирма „Кордеел” и е номинирана за участие в националния конкурс „Сграда на годината 2015 г.“ в категория производствени и логистични сгради. „След като планираме покоряване на европейските пазари, ще ни трябва и голяма производствена мощ. Следващите ни инвестиции ще бъдат свързани с модернизирането на фабриката ни, чрез закупуването на модерни роботизирани машини, чрез които да увеличим значително нашия капацитет. Тъй като технологиите се развиват изключително бързо, планираме и в близко бъдеще да купим най-модерните машини за дигитален печат върху текстил и да печатаме тъканите ни директно в нашата фабрика. Тази технология е все още нова и сравнително скъпа, но вярвам, че в рамките само на 1-2 години, ще успее да замести изцяло конвенционалния начин на печат“, разкрива плановете Георги Филипов.

Той е убеден, че инвестицията в знания и човешки капитал са от фундаментално значение за бъдещето на компанията. Затова и дружеството се е фокусирало в привличането на млади кадри чрез атрактивни стажантски програми. Защото формулата на успеха, според Филипов, се състои от три компонента – добър екип, качествен продукт и инвестиции.

Мина Лалева

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ