Що е то зелен маркетинг

Що е то зелен маркетинг

В масовите представи ефикасността се асоциира с производствения процес, пише WomenEntrepreneur.com. Да се постига повече с по-малко не е нова концепция. Особено сега.

Използването на повече ресурси без генериране на големи количества боклук вече е утвърдена практика на редица компании.

Christie Communications например, която се занимава с комуникации и маркетинг, включи процесите за производствена ефективност в маркетинга. Създателката и изпълнителен директор на компанията, Гилиан Кристи разработи собствена концепция за „органичен” маркетинг: метод, който открива кое е точното съобщение, необходимо, за да се демонстрира продуктът или услугата на клиента и как това съобщение да се изпрати с възможно най-малък разход на опаковъчни ресурси.

Тя залага не на рекламния, а на образователния подход. Когато работи с компания, произвеждаща чай от естествени материали, тя опитва да общува с клиентите на компанията така, че да ги убеди в здравословния ефект на напитката. Идеята й е максимално да се разпространява каузата на екологичното съдържание от името на конкретната фирма, така че марката да се популяризира и същевременно клиентите да се осведомят и образоват за „зелените” качества на продукта или опаковката му.

Кристи дава 5 съвета за по-ефективен „зелен” маркетинг:

1. Преразгледайте аудиторията на компанията си. Вижте коя част от нея може да се редуцира и кои канали са безсмислени и могат да се прекратят.

2. Придържайте се към простичките неща. Сложните, тежки кампании могат да се окажат неразбираеми за много хора, а все пак целта е те да се образоват екологично. „Не се правете на умни”, казва тя. „Просто общувайте.”

3. Комбинирайте платформи. Интегрирайте „зеленото” си социално послание върху опаковките на произведените в компанията ви продукти.

4. Ревизирайте пакетирането и вида на материалите. Някои продукти могат да се поставят в удобни, по-малки торбички и кутии, в които не остава незаето пространство.

5. Бъдете честни в съобщенията си във връзка с екологията. Комуникирайте искрени, верни неща. Първо разкажете честно за плана за по-„зелени” стоки и услуги на служителите си, а след това във външната среда.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ