Ясни са финалистите в третото издание на "Мениджър на годината"

Ясни са финалистите в третото издание на Мениджър на годината

Десетте финалисти в третото издание на конкурса „Мениджър на годината” бяха обявени днес на специална прескоференция в Гранд Хотел София. В благородната надпревара се включиха 84 кандидати, като от тях до последния кръг стигнаха:

1. Андреас Майерхофер, главен изпълнителен директор на “Мобилтел“ ЕАД

2. Джон Кларк, изпълнителен директор на „Енел Марица-изток 3”

3. Димитър Илчев, главен мениджър и председател на надзорния съвет на „Евромаркет Груп”

4. Зоя Паунова, изпълнителен директор на „Астра Зенека Ю Кей Лтд“

5. Иван Василев, управител на „ТNТ България” ЕООД

6. Ираван Хира, генерален директор за България на „Хюлет-Пакард България” ООД

7. Момчил Андреев, председател на управителния съвет и изпълнителен директор на „Райфайзенбанк България” ЕАД

8. Ренато Келер, управител на „Байер България“ ЕООД

9. Теодора Георгиева-Милева, изпълнителен директор на „ОМV България“ ООД

10. Тодор Желязков, управител на „Елтрак България“ ЕООД

Организаторите на конкурсаОрганизаторите на конкурса„Тежките времена за бизнеса мобилизираха мениджърите в България да търсят нови възможности, да намират нестандартни решения, да изпробват нови технологии. Трудностите предизвикаха много от ръководителите на компании у нас да премерят сили в националния конкурс „Мениджър на годината 2010”. Може би затова тази година конкурсът е толкова силен”, коментира Васил Мирчев, председател на съвета на директорите на „ВМ Финанс Груп” и издател на „МЕНИДЖЪР”. Списанието е организатор на конкурса в партньорство с международната консултантска компания „Делойт”. 

Участниците, подали документи тази година са с един повече от миналата. 15 на сто от кандидатите за приза са от сектор индустрия. След тях се нареждат представителите на строителния бранш – 12 на сто. 10 на сто от участниците са мениджъри на банки и застрахователни компании. Следват представителите на информационните и комуникационните технологии и производителите на потребителски стоки.

Тази година в конкурса участват повече мениджъри на държавни компании, както и една неправителствена организация. Повече са и чуждите мениджъри, които се състезават с българските си колеги.

Процентът на дамите, подали документи за конкурса, е по-висок от миналата година – 15%. Сред кандидатите има и мениджъри, които участват в конкурса от неговото начало, което означава, че въпреки тежката 2009 г. са успели да запазят добрите си резултати.

Най-добрият мениджър на България за 2010 г. ще бъде обявен на 14 Част от финалиститеЧаст от финалиститеоктомври 2010 г. на тържествена церемония в аулата на Софийския университет. Победителят ще бъде излъчен измежду десетимата финалисти, които бяха избрани по разработена от „Делойт” методология.

 „Мениджър на годината” е първият и единствен по рода си конкурс в България за оценяване на лични постижения във висшия мениджмънт. Това е и единственият конкурс, в който няма жури, а победителят се избира посредством обективната оценка на професионални постижения и лични достойнства по методология, разработена специално за формата от „Делойт”.

Оценяването на кандидатите се базира на три групи критерии:

1. Финансови показатели

Те са общо пет и се изчисляват въз основа на финансовите данни, получени от кандидатите

- ръст на продажбите от основната дейност;

- EBITDA марж;

- EBITBA на служител;

- доходност на инвестирания капитал;

- отношение към собствен капитал;

Целта е чрез тези пет критерия да се проследи позицията на компанията на пазара,на който оперира, и ефективността от управлението.

При това, се взема предвид, че всяка компания оперира на разнороден пазар – затова оценката се прави чрез сравнение на компанията с тенденциите в съответната индустрия и оновните участници в нея.

2. Добри управленски практики

Оценяват се корпоративни управленски практики и практики на управление на човешкия капитал

3. Личностни характеристики

Оценката по този критерий се прави чрез интервю със самия участник, както и чрез интервюта с негови служители. Характеристиките, които се измерват са групирани в пет основни области: лидерство, предприемачество, стратегическа ориентация и аналитичност, управление на хора и управление на ресурси.

Конкурсът „Мениджър на годината 2010” се реализира с подкрепата на Chivas Regal, IBM, „Булстрад”, UniCredit Bulbank, „ВМ Финанс Груп”.

Медийни партньори са bTV, в. „Стандарт”, „Дарик радио”, Инвестор.бг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ