2200 училища в страната започнаха да изграждат STEM кабинети

2200 училища в страната започнаха да изграждат STEM кабинети

2200 училища в страната започнаха да изграждат STEM кабинети

2200 училища, както и центровете за специална образователно подкрепа започват изграждане на STEM кабинети. Във вторник първите 15 училища получиха своите договори за финансиране на изграждането им. Те им бяха връчени от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков в STEM центъра на 90. СУ „Ген. Хосе де Сан Мартин“ в София в присъствието на министър-председателя акад. Николай Денков. Договорите, които бяха връчени, са на обща стойност от над 2,8 млн. лева, а за цялата процедура са осигурени повече от 530 млн. лева по Плана за възстановяване и устойчивост.

STEM кабинетите повишават интереса на учениците към науката, технологиите, инженерството и математиката, както и създават практична насоченост на знанията в младите хора.

„За много кратко време успяхме да създадем организация и вече първите договори са факт, като паралелно с това върви оценката на всички подадени над 2 200 концепции за изграждане на STEM центрове във всяко българско училище. Очакваме в следващите месеци лавинообразно да нарастват договорите, с които ще се предоставят средства за изграждането им в отделните образователни институции“, каза проф. Галин Цоков.

По думите му по-важната промяна, която предстои пред нашето образование, е не само да се създаде тази благоприятна STEM среда във всяко училище, но заедно с това да се промени и работата на учителите. „Те трябва да могат да работят съвместно, да създават екипи със свои колеги и с ученици, които да учат проектно базирано, да могат да отговарят на важните въпроси за света, който ни заобикаля“, посочи министър Цоков. Той допълни, че по този начин учениците не само ще формират умения, но и ще се възпита у тях любов към природните науки, за да могат да станат те в следващите години изследователи, инженери и хора, които движат напред технологичното развитие на България.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ