Европейският съд отхвърли жалбата на България за пакет „Мобилност“
Европейският съд отхвърли иска на България за временно отлагане на прилагането на най-спорната разпоредба на Мобилен пакет I – връщането на камионите до мястото им на регистрация, съобщи Нова тв. От бранша искат да знаят каква е позицията на българската държава, как е била аргументирана тя пред Европейския съд и как държавата възнамерява да защити транспортния си бизнес. Николай Рашков от Съюза на международните превозвачи посочва, че след приемане на пакета редица доклади са доказали, че връщането на камионите ще има вреден ефект върху околната среда. "Ще наблюдаваме празни камиони, които ще се разхождат до мястото на регистрация. Липсва стратегическа транспортна политика и комуникация с ресорното ведомство", обясни той.
По думите му скоро ще стане ясно дали бизнесът на превозвачите ще го има у нас или те ще се пререгистрират в други страни. "Курсовете на компаниите не могат да бъдат заплатени и им се отразява зле икономически, заедно с цените на горивата", обясни Рашков.
На 8 юли 2020 г. Европейският парламент прие пакет „Мобилност“за сухопътния транспорт, който включва три ключови елемента: по-добро прилагане на правилата за каботаж, командироването на служители и времето за почивка на шофьорите. Новият регламент дава право на шофьорите на по-добри условия на почивка и на повече време у дома. В превозното средство няма да може да се почива повече от 45 часа седмично - допълнителните часове ще трябва да бъдат прекарани на подходящи места и заплатени от работодателя.
На 23 октомври 2020 г. България подаде три жалби пред Съда на Европейския съюз за завеждане на дела по всеки един от законодателните актове от Пакета за Мобилност I. Заведени са дела относно отмяната, частично или в цялост, на трите законодателни акта от Пакета Мобилност I.Една от жалбите е свързана с отмяна на разпоредбата за връщането на превозното средство, както и на разпоредбата относно периода на почивка между каботажните превози. Българската страна положи максимални усилия да убеди ЕК да представи законодателно предложение, което да предвижда пълно заличаване на текста за връщане на превозното средство. Въпреки предприетите действия, подобно законодателно предложение не е представено към настоящия момент, отбелязват от правителството. В началото на декември 2021 г. българското правителството одобри позицията на България за сезиране на Съда на ЕС за отмяна на разпоредбата за задължителното връщане на превозното средство, предвидена в Пакета за Мобилност I.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.