Колонката на мениджъра: Три истории с поуки от Мениджър на годината 2023 Цветанка Минчева

Колонката на мениджъра: Три истории с поуки от Мениджър на годината 2023 Цветанка Минчева

В успеха няма нищо случайно, а пътят към него е осеян с битки, неочаквани обрати, много кураж и воля да не се отказваш дори и когато се изправяш пред затворени врати. Новият Мениджър на годината, Цветанка Минчева, главен изпълнителен директор и председател на УС на една от водещите банки у нас УниКредит Булбанк познава добре завоите, острите камъни и стръмнините по този път. Тя започва кариерата си в банката като стажант през 2001 г. и върви напред през различни търговски и мениджърски позиции до самия връх. От сцената на Софийската опера и балет, където снощи се проведе заключителната церемония на най-престижния конкурс за висши мениджърски постижения, Цветанка Минчева сподели три истински истории и поуките от тях, които отразяват ценностите, в които вярва като лидер. С тях даваме начало и на новата ни рубрика "Колонката на мениджъра", с която ще ви свързваме със знанията, опита и човешката гледна точка от първо лице на успешни бизнес лидери за всяка сфера от живота и изкуството да израстваш.

История I

Вярвам в ученето през целия живот. Вярвам, че е въпрос на смелост да кажеш на глас, че не знаеш нещо и да бъдеш обграден в екипа си от хора, които знаят повече от теб. Да поемеш риска да прекрачиш прага на познатите територии и да тръгнеш по пътя на откривателството на нови неща. Само така се случва растежа. Такъв пример за мен беше италианският език, който научих случайно, а след това промени живота ми както от гледна точка на образованието ми, така и от гледна точка на кариерата ми. 

Поуката: Всяко нещо, което учите през живота си, рано или късно ви възвръща стойност. 

История II

Тя е свързана лично с мен. Представете си ме преди 20 години, започвайки работа като стажант в една голяма компания. Една дама от "Човешки ресурси" ме изгони от обучение с думите "Напуснете! Вашето място не е тук! Вие сте аутсайдер и не сте част от този екип!" Представете си напористата стажантка, която иска да учи и излиза разплакана след тези думи, защото е лишена от тази възможност. 

Поуката: Споделям често тази история с моите колеги като пример как не трябва да се държим, най-малкото, защото не знаем дали няма да изгоним бъдещото CEO на компанията.

История  III

Още една лична история, свързана в този случай с отношенията с външните клиенти. Представете си ме в текуща, изключително сложна технологична миграция на основната система на банката. Натоварено, напрегнато, а един човек стои пред кабинета ми и иска да влезе. Няма среща, няма уговорка. В първия момент ми стана неприятно, малко досадно дори, но реших да чуя какво иска да ми каже. Човекът ми подаде една малка рамка и ми каза: "Вижте, аз ви познавам. Преди 20 години вие бяхте моя обслужващ банкер. Заминавах за САЩ, емигрирах и спешно ми трябваше кредитна карта. Тогава вие ми казахте "Спокойно, ще стане. Не се притеснявайте!". Този човек всъщност ми подари първата ми визитна картичка като специалист Продажби. Вярвам, че това е начинът да се изграждат партньорствата. Емоцията да видиш как някой клиент пази визитката ти 20 години е огромна.

Поуката: Това са трите неща, които биха довели всеки един лидер на тази сцена. Но те не са единствените. Има една магична съставка - хората, с които работим и на които трябва да благодарим!
 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ