Топ мениджърите на България 2022 г.: ЕВА ЕЛГЕС, главен изпълнителен директор на „Каргил България“ ЕООД
Водещите 10 лидери на компании в конкурса „Мениджър на годината“ с прогнози за развитието на икономиката и предизвикателствата пред управлението на България
Носителят на титлата „Мениджър на годината“ в петнадесетото издание на конкурса ще бъде обявен на 10-ти ноември на тържествена церемония в Софийска опера и балет. Конкурсът се провежда под патронажа на президентската институция, а статуетката на победителя ще бъде връчена от държавния глава Румен Радев.
Претендентите за титлата „Мениджър на годината 2022“ вече са известни и дни преди обявяването на нейния носител стартирахме поредица, в която финалистите* отговарят на важни за бизнес сектора въпроси. Представяме ви разговорите, които проведохме с всеки един от тях, в последователност по азбучен ред.
ЕВА ЕЛГЕС е главен изпълнителен директор на „Каргил България“ ЕООД от 2018 г. Има повече от 20 години опит в областта на финансите и управлението. В професионалната си кариера е заемала ръководни позиции, свързани с управлението на финансите, в световни компании, като Bombardier, Bosch Rexroth, Transylvania Bank и InBev. Притежава МВА и бакалавърска степен по икономика от Икономическата академия в Букурещ.
Cargill в България с първото си дружество – Cargill Agricultural Supply Chain EMEA, е основана през 2006 г. в София. През 2013 г. отваря втори офис във Варна, където екипът на компанията, занимаващ се с океански транспорт (Ocean Transportation), осъществява глобалната търговия на Cargill посредством координация на морски плавателни съдове. През 2014 г. е създаден Центърът за споделени бизнес услуги в София (Cargill Business Services Sofia – CBS Sofia). В момента в компанията работят над 1400 служители.
Амбицията ни е да имаме най-устойчивите вериги за доставка
- Вълната от кризи (политическа, икономическа, енергийна, войната в Украйна) направи бизнес средата сложна и трудно предвидима. Как вашата компания се справя в тази обстановка? Кои са приоритетите ви и стратегията ви за устойчивост?
- Навсякъде, където Cargill оперира, компанията действа като глобален партньор, който е локално фокусиран върху изграждането на по-устойчива хранителна система. Нашата амбиция е да имаме най-устойчивите вериги за доставка на храни в света.
Стратегия ни за устойчивост е фокусирана върху климата, земята и водата и хората. Имаме научнообосновани цели и амбициозни програми, които осигуряват множество екологични и социални ползи. Поставихме приоритети, които отчитат разнообразните екологични, социални и икономически въздействия на нашия бизнес. Все пак осъзнаваме, че нито една компания не може сама да се справи с тези предизвикателства. Чрез контакти и сътрудничество с фермери, нашите клиенти и глобални и местни общности ние вярваме, че хранителната ни система ще остане устойчива дори в тези бурни времена.
- А какви възможности откривате за вашата компания в променящата се среда?
- Важно е да направим нашата хранителна система по-устойчива и издръжлива. Ние сме в центъра на веригата за доставки на селскостопански продукти. Затова имаме уникалната способност и отговорност да свързваме доставките на храни. Да поддържаме движението им, за да се справим с прекъсванията и да отговорим на търсенето.
- По какъв начин резултатите от изборите ще повлияят на бизнеса? Какво очаквате от следващото правителство да зададе като рамка, в която компаниите да могат да функционират нормално?
- Не очакваме политическата ситуация в страната да повлияе на бизнеса на Cargill.
- Прогнозите са за трудни предстоящи зимни месеци. Как се подготвяте за предизвикателствата пред вас и компанията ви?
- Като компания, която е в бизнеса от 157 години, за Cargill такива бурни времена не са нещо непознато. И все пак екстремните събития от 2022 г., включително продължаващата пандемия от Covid-19, лошото време, смущенията в търговията и нахлуването на Русия в Украйна, ни дадоха основателна причина да се съсредоточим върху най-важното. Да се уверим, че светът има храната, от която се нуждае. Навсякъде, където Cargill оперира, компанията действа като глобален партньор. Той е локално фокусиран върху изграждането на по-устойчива хранителна система. Нашата амбиция е да имаме най-устойчивите вериги за доставка на храни в света.
***
*И през 2022 година списание „Мениджър“ продуцира филм, посветен на финалистите в основната категория и победителите в четирите нови категории, чрез които конкурсът беше надграден в своето петнадесето юбилейно издание. Филмът ще бъде излъчен премиерно на 27 ноември от 16:00 часа по bTV.
Генерален спонсор на 15-то издание на конкурса "Мениджър на годината" е А1.
Състезанието за висши мениджърски постижения се провежда и с подкрепата на: Fibank, Johnnie Walker , EOS, British American Tobacco Bulgaria, Volkswagen България, TELUS International, Метрореклама
Медийни партньори са: bTV, БТА, БНР, БНТ, dir.bg, Дарик, 24 часа, Bloomberg TV Bulgaria, Dnes.bg, BulFoto
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.