Земя под заКРИЛА - една кампания с кауза

Земя под заКРИЛА - една кампания с кауза

Земя под заКРИЛА - една кампания с кауза

В началото на декември една голяма природозащитна организация - Българското дружество за защита на птиците, поде необичайна дарителска кампания. Каузата е купуване на около 100 декара земеделски земи в Сакар планина за опазване на царския орел и други два редки животински вида - ловния сокол и европейският лалугер. Инициативата стартира с комуникационна кампания в интернет, показваща трите вида в градска среда, а посланието е "Не ми е тук мястото. Помогни ми да го намеря". Идеята и реализацията ѝ са на рекламната агенция DNA. За идеята разговаряме с Розалина Темелкова, груп акаунт директор в творческата агенция.

Царски орел над София, ловен сокол на перваз в жилищен квартал, лалугер в метрото… Защо "поканихте" трите вида в града, какво "иска да каже авторът"?

Искам да започна с това, че за нас работата по тази кампания е истинско удоволствие. Благодаря много на Българското дружество за защита на птиците за доверието. Рядко се случва да работим за НПО, а такъв тип клиенти обикновено дават свобода на творческия екип да се развихри, макар и често в рамките на скромен бюджет. 

Идеята да "урбанизираме" трите застрашени вида животни се роди спонтанно. Ние, градските хора, рядко се замисляме за проблеми извън непосредственото ни забързано ежедневие. Затова решихме да вкараме (макар и само метафорично) един такъв проблем под носа на градския човек с надеждата, че ще му обърне внимание и ще се замисли.

Лалугер в метрото и истински царски орел на Орлов мост са необичайна гледка, с която искаме да привлечем вниманието на хората и да ги накараме да се включат в акцията по спасяването на тези важни за природата, но силно застрашени от изчезване видове.

Имате ли представа до колко души е достигнало посланието до момента? И как се развива дарителската кампания досега?

Кампанията все още тече и нямаме точни цифри за аудиторията. Очакваме да получим първи данни в началото на 2023 г. Тъй като засега използваме само дигитални канали, за да стигнем до хората, със сигурност мога да кажа, че посланието се е срещнало с десетки, а може би вече и стотици хиляди.

Хората, които са се включили с дарение към момента, са няколкостотин. Надявам се да се включат повече хора и да подкрепят тримата ни скитащи из града герои, които си търсят дом.

Планирате ли да излезе от интернет и да стигне до повече хора?

Сега в дигиталното пространство е първата фаза на тази комуникационна кампания. Имаме планове и за втората, но засега няма да ви ги издавам. 

Но да, имаме някои идеи как да извадим орела, сокола и лалугера от онлайн пространството и да ги впишем в аналоговата реалност. И без това, там е истинското им място. Те си търсят реален, а не виртуален дом. Тяхното място е сред природата и ще опитаме да ги направим още по-забележими, като ги настаним временно на необичайни места, където ще продължат да предават своето послание: "хей, градски човече, идвам при теб, където не ми е мястото, за да ми помогнеш да се върна на своето място - в природата, там, където принадлежа".

Вие лично бихте ли дарила за такава кауза?

Не само, че бих, ами вече няколко пъти дарих. Изпратих 3-4 SMS-a с DMS POLET на краткия номер на кампанията 17 777. Отнема минутка и не струва много. А удовлетворението, че си помогнал, си струва левчето. Веднъж дарих и на банковата сметка. Ще го направя пак.

Целта ни е да стигнем до много хора, които да отделят по минутка от времето си и по левче-два от бюджета си, за да се включат. Големите суми от по-щедри дарители, разбира се, са повече от добре дошли. Но за нас всеки жест е важен. Капка по капка вир, левче по левче - земя за царския орел, ловния сокол и лалугера. Това е идеята. А и всеки дарен лев се равнява на около един квадратен метър земя в Сакар планина

Дарителската кампания за купуване на земя за трите вида съвпада с редица други благотворителни инициативи около Коледа. Вие лично смятате ли, че тази кауза е "на висотата" на останалите и би имала успех?

Действително около Коледните празници е наситено с много по-мащабни и медийно и бюджетно обезпечени дарителски кампании. Три "бездомни" животни, които търсят своето място, трудно се конкурират с кампании за болни деца, сираци или недоносени бебета.

Но целта ни е да се обърнем към сърцата на хората, в които има място и за хора, и за животни. Вярваме, че милосърдието не познава граници и нашата инициатива има място сред останалите, защото всички се обръщаме към милосърдието и емпатията на хората. Казват, че по празници ставаме по-добри. Затова решихме да стартираме кампанията точно в навечерието на празниците, защото вярваме в доброто.

Рекламният бранш принципно е ориентиран към комерсиалните клиенти и проекти. Какво дава на една творческа агенция партньорството с неправителствена организация?

Ще го кажа съвсем простичко - дава удовлетворение и смисъл. Работата за комерсиални клиенти, разбира се, е важна за всяка агенция. Тя ни плаща заплатите и помага на бизнеса на нашите клиенти. Което също носи удовлетворение.

Но такъв тип проекти - некомерсиални, благотворителни, с кауза, носят различен тип удовлетворение. Екипът чувства, че прави нещо значимо, нещо отвъд продажбите, таргетите и комуникационните трикове. Казваш си - това има смисъл, готов съм да работя за него, без значение колко и дали въобще ще спечеля. Така разбираш, че е нещо истинско. Истински важните неща нямат стойност. Те са отвъд материалните измерения. Този проект е такъв. Може да го подкрепите на сайта на БДЗП.

Мениджър Нюз

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ