Боряна Манолова: Вярата в себе си ще направи жените по-конкурентни

Боряна Манолова: Вярата в себе си ще направи жените по-конкурентни

Боряна Манолова: Вярата в себе си ще направи жените по-конкурентни

„Много от дамите в нашата компания израстват в кариерата, след като се завърнат от майчинство. Често, дистанционно работят от вкъщи. Когато се завърнат, продължават кариерното си развитие на по-висока позиция. Майчинството променя отношението на жените към работата. Виждаме, че след като се завърнат, майките стават по-отговорни.“

Това са наблюденията на Боряна Манолова - главен изпълнителен директор на „Сименс“ България и председател на Обществения съвет на жените в бизнеса, които тя  сподели по време на организирания през миналата седмица от сп. „Мениджър“ и съвета, оглавяван от нея, форум „Жените, нежната сила на бизнеса.“ Продължаваме да ви представяме изказванията на участниците в дискусията. Ето какво още каза Боряна Манолова.

„В „Сименс“ развиваме програми за развитие на експертния персонал, защото не всеки може да бъде мениджър. Виждаме, че има дами, които показват висок експертен потенциал. Инвестираме в тяхното инженерно образование и специализирани умения. Имаме две програми – глобална програма на ключови експерти и корпоративни топ таланти.

Искам да споделя с вас как търсим таланти и ги създаваме в нашата организация. Сферите, в които „Сименс“ работи, са енергетика, индустрия, инфраструктура и медицина. Приносът от знанията и образованието, които са ни необходими, са от инженерната и техническата сфера. Там дамите са по-малко. Обръщаме поглед да търсим и привличаме таланти в тези области още от детската градина, училище. Най-вече работим със студенти. Както и с млади хора вътре в нашата компания.

В средата на март завърши един от нашите конкурси за студенти. Той се наричаше "Sofiа Аnswers" и беше насочен към студенти от Техническия университет и Университета за архитектура. Те трябваше да направят свои проекти, свързани с това как виждат София. С проектите си трябваше да предложат решения за енергийна ефективност и намаляване на вредните емисии във въздуха. Проектите бяха много интересни. Искам да споделя с вас, че във фазата на комуникация със студентите и в дискусиите имаше много голям интерес от момичета. Участие обаче взеха 15 души, от които само една жена.

Наблюдаваме, че при набиране на студенти и хора на определени позиции винаги интересът е много голям от мъже и жени. Когато се стигне обаче до подаване на автобиографии виждаме, че процентът на подадените документи от мъже е много по-голям. 60% от подадените при нас биографии са на мъже. Когато организираме летни стажове в компанията 68% от всички, подали заявления, са мъже.

Тук възникват няколко въпроса. Дали момичетата се чувстват неподготвени, за да кандидатстват? Дали интересът е по-малък сред тях. Или пък позициите, които обявяваме, не са подходящи. Отделът ни човешки ресурси направи анализ на тези въпроси. Видяхме, че жените имат необходимата квалификация и опит за позициите. Има сред тях подходящи. Но явно в самите млади дами има едно недоверие към собствените сили. А също така смятам, че има и недоверие към компаниите, в които кандидатстват, че тяхното образование ще бъде оценен положително.

В Обществения съвет на жените сме си поставили акцент да работим по тези теми. Искаме да въздействаме чрез нашия пример и нашите ролеви модели на мениджъри на високи позиции да стимулираме жените да кандидатстват. Възможностите са там. Те само трябва да дойдат и да ги вземат.

В централния ни офис в София работят 231 служители. 31% от тях са жени. Но в ръководните позиции 54% от служителите на компанията са жени. Жените при нас са добре представени, но отглеждаме тези таланти и инвестираме в тях. Изпращаме ги в чужбина, за да придобият опит и да върнат при нас това, което са натрупали.

Всичко се случва двустранно. От една страна компанията се стреми да развива съответния си служител. От друга той дава от себе си и се стреми нагоре, за да покаже своите знания и качества.“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ