България по нов начин: Да изхвърлим негативизма от речника си!
Свършихме много работа като общество и държава за последните 20 г. Един от големите ни успехи, който не бива да забравяме е свободата да говорим открито. Но тя доведе и до някои отрицателни ефекти. Вижте как ги формулира друг участник в организираната миналата седмица от сп. "Мениджър" дискусия, посветена на образа на България пред света.
Милена Фучеджиева, журналист, писател и сценарист
"За мен, в последните 20 г. България е направила огромен скок. Прекарах тези 20 години в Америка и се върнах през 2010 г. Докато бях извън страната, работех в многонационална компания, в която като българка се стремях да бъда отговорна към всяко нещо, което съм правила.
Проявата на чувството за отговорност бе моят начин да рекламирам моите сънародници. В началото на този период от живота ми, в американските вестници България присъстваше предимно с негативни статии и заглавия за подземния свят, за мутрите, за знаковите убийства на мафиотски босове или характерните за прехода лоши новини. Много е неприятно, но всички тук сме жертви на прехода. Но, от друга страна, думата „жертва” е лейбъл, който сами си слагаме. Когато човек иска да се промени, едно от първите неща които прави е да извади от речника си думи като „жертва” или пък „чалга” и просто се старае да представи сам за себе си нещата по различен начин.
Нашето общество безспорно има огромен напредък в демократичното мислене и говорене, но това донесе и някои негативи като откритото заявяване на нетърпимост към ромското малцинство у нас например. Не може да е проблем фактът, че Софи Маринова ще представя България на Евровизия, например. Важно е, че тя представлява България, а не че е ромка. За мен, колкото по-голяма е толерантността помежду ни, толкова по-добра реклама е това за нас."
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.