България по нов начин: Да се научим да продаваме хубави емоции!

България по нов начин: Да се научим да продаваме хубави емоции!

Позитивните нагласи и моделите на успешност са едно от сериозните предизвикателства, с които трябва да се заемем, ако искаме светът да заговори по нов начин за нас и страната ни. Към посланията си трябва да добавим и хубавите емоции, смята един от участниците в дискусията, посветена на изграждането на положителен имидж на страната ни, организирана от сп. "Мениджър". Вижте какво още сподели:

Любомир Аламанов, съсобственик на рекламната и пиар агенция APRA Porter Novelli

"По законите на рекламата и маркетинга, независимо дали става въпрос за фирма, държава или учреждение, винаги се започва с вътрешните комуникации. Не може навън да се говори за нещо положително, а вътре структурата да се раздира от страшни проблеми.

Затова, наистина е настъпил решаващият момент, в който трябва да започнем да се справяме с проблемите си като общество и държава. За да ги решим, първо трябва да открием къде е грешката в системата или дали самата тя не е сгрешена. Ако е така – да я променим – независимо дали чрез революция, избори и т.н. За да можем после да кажем „да, това е хубаво”. А не само да седим и да повтаряме колко е лошо всичко. И чак след това идва ред на следващата логична стъпка – да излезем навън и да започнем да се комуникираме.

Има няколко подхода в това отношение и едното от тях е да представяме нещата, с които сме горди – да речем, Мадарският конник, храм-паметника „Александър Невски” и т.н. Говоря за нещата, които притежаваме като даденост и със сигурност са хубави, но просто трябва да направим нещо, за да се стига до тях. Как постъпват в такива случаи по цял свят? Първото, което правят е път до мястото или историческата забележителност, с която се гордеят, после – няколко пункта за продажба на картички и сувенири и всеки, който мине оттам е щастлив.

Тоест, ние трябва да се научим да продаваме хубави емоции и спомени, за да може тези, на които ги предлагаме после да продължат рекламата, като разказват за тях. И второто нещо, колкото и да звучи странно е да се научим да „измисляме” тези емоции, нови легенди и митове. Гениални в това отношение са американците, които нямат древна история и поради това сами си правят митове и легенди – например, в еди кое си село е най-голямата купа сено.

Когато си решим общонационалния вътрешен проблем като станем позитивни и работим, не гледаме в купичката на другия, нещата ще ни се получат много добре. В този ред на мисли, друг сериозен вътрешен проблем, с който трябва да се заловим час по-скоро е образованието и нагласите, които то създава у младите. Те, някак си са приели, че успехът, стандартът на живот може да се постига без работа."

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли
Националният съвет на "Продължаваме промяната" обсъжда внасяне на вот на недоверие наесен
Времето: Топло и слънчево, но следобед ще се заоблачи