Ремонтите на автомагистрала „Тракия” ще продължат минимум години

Ремонтите на автомагистрала „Тракия” ще продължат минимум години

Ремонтите на 61 и 67 км на автомагистрала „Тракия” започнаха спешно и ще отнемат една година. Това е минималният срок, който са си поставили строителите. Това заяви пред ТВ7 министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева.

„Искам да се извиня на всички граждани за неудобството, което беше създадено в неделя. Още вчера съм разпоредила на АПИ съвместно с Пътна полиция, да приемат спешни мерки за отклоняване на движението и намиране на алтернативен маршрут“, изтъкна министър Терзиева.

Всички трябва да разберем, че ремонтът трябва да се направи, за да не падне виадуктът“ подчерта тя и добави, че хората трябва да бъдат уведомявани и да се поставят съответните знаци по отношение на образувани „тапи“ по магистралите и пътищата.

По думите на министър Терзиева 35% от републиканските пътища са абсолютно разрушени.

„Необходимо е да се направи спешна програма и „да видим къде са най- наложителни мерките за рехабилитация. Поискала съм от АПИ програмата да бъде изработена до края на септември. В момента рехабилитираме около 1100 км, но това е недостатъчно в общия обем от 20 000 км републикански пътища.Това се налага, за да може да има единно управление и европейските проекти, когато се реализират, да не се правят на парче, а за цял район”, подчерта Терзиева.

Министърът на регионалното развитие заяви, че лот 4 на автомагистрала „Струма” се изпълнява в срок и трябва да бъде готов през лятото на 2014 г. По отношение на лот 3 на „Струма” Терзиева обясни, че проектът ще бъде много сложен за изпълнение.

„Той е включен в индикативните проекти за следващия програмен период. Евентуалната дата за започване на строителството е 2015 г.“, добави министър Терзиева.

Относно автомагистрала „Хемус”, Терзиева обясни, че тя е категорично в програмата на правителството за започване на строителство. В момента тя е на етап предпроектно проучване. Министърът напомни, че парите по европейските проекти в ОП „Транспорт“ са намалени.

„Със сигурност европейските пари за АМ „Хемус” няма да стигнат. Затова търсим алтернативни източници на финансиране, дори ще обмислим публично-частно партньорство, стига да има икономически интерес“, каза министърът на регионалното развитие.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ