Завършили „Харвард” учат деца на лидерство

Завършили „Харвард” учат деца на лидерство

Завършили „Харвард” учат деца на лидерство

 Българи, завършили „Харвард” стават ментори на ученически екипи и дават награди за най-добри проекти. На 13 април от 12:00 в зала „Сохо” на ул.”Искър” 4 в София ученически екипи от 8 училища ще представят своите идеи. Децата са финалисти в инициативата „Ученици-лидери”, организирана от Българския харвардски клуб и финансирана изцяло с дарения от членове на клуба. „Искаме децата да развиват лидерски умения и нагласи – да поемат отговорност и намират работещи решения на проблеми, които ги касаят”, разказва Траян Траянов от харвардския клуб. Сред финалистите има ученически екипи от държавни и частни профилирани гимназии в Пловдив и София, както и ученици от Варна, Павликени, Павел Баня, Горна Малина и Златица.

Инициативата „Ученици-лидери” се организира за първи път с идея да стане ежегодна. „Целта ни беше да започнем с малко – две или три награди от по 500 лева, за да тестваме интереса на учениците към подобен род дейност и готовността им да вземат нещата в свои ръце” разказва Мария Терзиева от Българскя харвардски клуб.

Клубът разпространява информация за инициативата с помощта на организации като ”Тръст за социална алтернатива”, „Заедно в час”, „Политроник”, „Корпус на мира” и други. За две седмици пристигат 14 проекта, от които 8 ще представят идеята си пред жури. Сред критериите, по които бяха подбрани са ясен екип, който разпределя отговорностите помежду си; разписан бюджет; решение, което отговаря на нуждите и възможностите на учениците; проектът да може да бъде доразвит през следващата учебна година. „Умишлено не подкрепяме ремонти и закупуване на хардуер, искаме учениците да мислят за „меки мерки” като формирането на извънкласни клубове, организирането на училищни събития и доброволчески дейности, училищни събрания и други,” споделят организаторите. Всички ученици са от 5. до 12. клас. През юни спечелилите екипи ще представят резултатите от работата си.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ