Из "Факторът потребление": Бизнес и власт трябва да градят заедно атмосфера на увереност

Из Факторът потребление: Бизнес и власт трябва да градят заедно атмосфера на увереност

Дали липсата на увереност е въпрос само на възприятие? И какво можем да направим всички, за да върнем атмосферата на доверие? Тези въпроси очертаха някои от основните теми на дебатите по време на кръглата маса "Факторът потребление", организирана от сп. "Мениджър" в началото на тази седмица. Зададе ги

Кристоф Шулте, директор „Клиентски мениджмънт” и член на борда на директорите на „Метро Кеш енд Кери България”, който участва в първия панел на събитието, посветен на политиките за стимулиране на потреблението. Вижте и останалата част от неговата гледна точка

"Несигурността е превзела както потребителите, така и търговците. Казвам го от лични наблюдения и многобройни разтовори както с клиенти, така и с търговци – не само в България, а и в моята родина.

Хората не са уверени в бъдещето и затова терзания има и от двете страни на пазара. Има много частни търговци, които страдат, защото хората не харчат парите си така, както са го правили преди. Ясно е, че е налице тенденцията на намаляване на разходи, ясно е, че тя влияе на някои директни инвестиции в различни области.

Американският пример показа, че дя имаме хубава къща и твърде голяма кола не е най-умното, което можем да направим в този живот.

Това, което се питам и което държавните и бизнес лидери може би трябва да се запитат е дали липсата на увереност е само въпрос на възприятие? Известно е, че всички човешки същества са в някаква степен склонни на риск, но много повече ценят сигурността и стабилната среда.

Хората чувстват риск от безработица. Може би има риск или усещане за риск от инфлация, която може дори да стане по-висока и да увеличи скоростта си.

Според мен, на това се дължи тази предпазливост и несигурност, която виждаме.

Може би тази човешка склонност да увеличиш спестяванията си и да намалиш консумацията на индивидуално ниво е умен избор, но колективно трябва да можем да създаваме атмосфера, където хората са много по-уверени. Затова важният въпрос сега е: Какво можем да направим, за да стимулираме атмосфера на доверие на хората в бъдещето?

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ