Как да бъдат обновени Тютюневите складове в Пловдив?

Как да бъдат обновени Тютюневите складове в Пловдив?

Емблематичните за Пловдив Тютюневи складове ще бъдат арт зона. Това обявява кметът на града инж. Иван Тотев. 

След преобразяването на „Капана“ в Пловдив в съвременен български квартал на творческите индустрии, Фондация „Пловдив 2019“ и Община Пловдив стартират нов проект с обществено обсъждане на визията около ул. „Иван Вазов“. Публичният дебат е насрочен за 29 септември 2015 г., а работата по проекта е планирана да започне през 2016 г.

„Преобразяването на „Капана“ е първа по рода си трансформация на градска среда в България. Този успешен опит ни дава куража и самочувствието да продължим да променяме и съживяваме ключови зони в града. Тютюневите складове ще бъдат следващия ярък пример за това, че имаме ясна визия какво искаме да постигнем и необходимите компетенции, за да го направим“, казва Тотев.

След като общественото обсъждане се състои на 29 септември, на 19 октомври представители на фондацията и общината ще се срещнат със собствениците на имоти в района и с всички заинтересовани страни, за да говорят за начините за обновяване на Тютюневите складове и превръщането им в подходяща зона за бизнес развитие и артистичен център с пешеходни улици.

Междувременно, на 16 септември екипът, работещ по програмата на Пловдив за 2019 година, ще представи в Брюксел постигнатото до момента и цялостната стратегия за развитие на Пловдив като Европейска столица на културата. Срещата е първият от серия мониторинги на Европейската комисия върху работата на Фондация „Пловдив 2019“.

За подготовката на екипа в Пловдив пристигна проф. д-р Оливър Шайт, директор на „Културекспертен“ - компанията консултант на Фондация „Пловдив 2019“. Като експерт, проф. Шайт работи с Община Пловдив както по инициативите, свързани с Европейска столица на културата, така и за изготвянето на културната стратегия на града за периода 2014 - 2024 г. Според него журито от ЕК ще бъде впечатлено от бума в туристическия сектор, както и от националната рекламна кампания „Пловдив – изпълнен с живот“. Той определя 2019 година като голям шанс и двигател за градско развитие и подкрепя поетата от Общината посока за преобразяване.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ