Купуваме все повече коледни подаръци през интернет

Купуваме все повече коледни подаръци през интернет

Купуваме все повече коледни подаръци през интернет

Българите все повече се ориентират към онлайн пазаруване за коредните подаръци, сочи изследване на най-голямата платформа за онлайн шопинг у нас - www.aukro.bg.

С над 30 % е увеличението на оборотите, които онлайн аукционът aukro.bg генерира за първите две седмици на декември 2010 спрямо същия период на миналата година. 30% е и ръстът на регистрациите на ден в сайтовете на www.aukro.bg спрямо декември 2009 г. Само през уикенда - 18-19 декември , в www.aukro.bg са разгледани над 2 000 000 страници с предложения за коледни подаръци. Един потребител разглежда средно по 11 страници с артикули на посещение. Това, на практика превръща www.aukro.bg в най-големият онлайн мол за предколедно пазаруване в България.

Дрехи, обувки и аксесоари са най-търсените стоки - те са близо половината от общия брой онлайн покупки, направени през ноември и първата половина на декември 2010 г. На второ място по процент онлайн покупки в коледния сезон се нареждат телефоните – средно около 20%, а след тях са компютрите - над 10 %, показват данните на аukro.bg. Трите категории най-предпочитани стоки за пазаруване онлайн се запазват непроменени спрямо същия период на миналата година. В същото време, най-бързо развиващата се категория за последната година е „Техника” (ТВ, аудио, камери и фотоапарати, навигация, игрови конзоли, дребна и едра битова техника). Тази категория бележи ръст от 400 % в обороти за последната 1 година и се нарежда на пето място. Четвърти по интерес в коледния сезон са стоките от категория „Бижутерия и часовници”.

Пазаруване на най-изгодни цени, спестяване на време и възможността за избор сред разнообразни продукти, са сред най-често изтъквание причини от потребителите да пазаруват през интернет.

За последната година сред клиентите на онлайн шопинга групата на жените се е увеличила с 5 %, като това отразява цялостната тенденция на интернет потреблението в България. През 2010 шопинг порталът www.aukro.bg отбелязва още една интересна тенденция - увеличение на мъжете продавачи, което може да се обясни с нарастването на броя онлайн магазини и професионални търговци, които предлагат стоките си в него. Порталът предоставя възможност за избор сред над 1 милион артикула, често налични по две и повече бройки, с което надвишава значително асортимента на офлайн магазините.

Само през уикенда - 18-19 декември , в www.aukro.bg са разгледани над 2 000 000 страници с предложения за коледни подаръци. Един потребител разглежда средно по 11 страници с артикули на посещение. Това прави www.aukro.bg най-големият онлайн мол за предколедно пазаруване в България.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ