Над 200 млн. събрани от винетки само за първите три месеца

Над 200 млн. събрани от винетки само за първите три месеца

201 298 244 лв. е събрала държавата от продажбата на винетни стикери за първото тримесечие на 2016 г. Това става ясно от писмен отговор на регионалния министър Лиляна Павлова до Мартин Димитров и Петър Славов от РБ, публикуван на страницата на НС и цитиран от в. "24 часа".

Сумата е с 60 млн. лв. повече спрямо 2015 година, ръстът в приходите се дължи най-вече на сериозното поскъпване на годишната винетка, която до миналата година беше 67 лв., а от тази е 97 лв.

Продадените за първите три месеца на годината винетни стикери са 2 176 482, или, с 45 000 повече от 2015 година. От 62 000 на 86 000 се е увеличила продажбата на месечни винетни стикери за периода януари-март.

Спад на продажбите се наблюдава обаче при годишните винетки, които са по-малко с 10 000 спрямо миналата година.

Събраните в повече приходи от винетни стикери са позволили на правителството да тпусне допълнително средства за реконструкция на пътища в Северозападна България, посочва Лиляна Павлова.

Миналата седмица Върховната административна прокуратура обяви, че тарифата на новите винетни стикерите е незаконосъобразно. От Агенция “Пътна инфраструктура” обаче твърдят, че са били спазени всички нормативни изисквания по предвижване на решението за новите цени на винетките.
 До броени дни трябва да стане ясно, дали ВАС ще отмени увеличаването на винетките.

 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

The New York Times: Спецчасти на САЩ срещу гардове и агенти от Куба в опит да бъде отвлечен президентът Мадуро
Какво представлява Cloudflare и защо интернет се срина на 18 ноември?
Култовият екшън „Жега“ се завръща след 30 г. с вероятен състав Леонардо ди Каприо и Крисчън Бейл
31 декември и 2 януари ще бъдат неработни дни
Axios: САЩ и Русия тайно работят по нов план с 28 точки за уреждане на войната в Украйна
Математиката на отлагането
Зеленски: Украйна ще се опита да поднови отново дипломатическия процес за прекратяване на войната с Русия
Традиционният маркетинг се проваля. Ето как да спечелите вниманието на клиента