Над 5,5 млн. сигнала приети на спешния телефон 112 през 2013 г.

Над 5,5 млн. сигнала приети на спешния телефон 112 през 2013 г.

Над 5,5 сигнала са били приети на телефон 112 през изминалата година. Отчита се значително повишаване ефективността на спешната линия. Това съобщи пред БТА Стоян Граматиков - директор на „Национална система 112" в МВР.

По думите на Граматиков при средно намаление на броя на приетите обаждания с около 12%, налице е около 1% увеличение на случаите, предадени на полиция, Спешна помощ и останалите служби за спешно реагиране. Наблюдава се спад от 0,02 на сто на подадените фалшиви сигнали, посочи директорът "Национална система 112".

Той съобщи, че през 2013 г. в "Националната система 112" са приети 5 670 211 повиквания, от които 2 127 664 са с конкретни искания на граждани за оказване на помощ. 1 360 469 пъти са сигнализирани службите за спешно реагиране. През годината средно на денонощие в системата са генерирани между 15 000 и 16 000 обаждания. По думите на Граматиков най-честите сигнали са свързани с медицински проблеми, с необходимост от намесата на органите на МВР, на пожарната и т.н.

С течение на времето информираността на гражданите за функциите и предназначението на услугата 112 се повишила. "Докато през 2009 г. 45 на сто от хората са били информирани за спешния телефон, по данни от последното проучване на „Евростат“ този процент е 83. Страната ни е в челните места по този показател", похвали се Граматиков.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ