Обичам България, обичам света!

Обичам България, обичам света!

Обичам България, обичам света!

„Аз съм българин. Обичам себе си, обичам България, обичам света!” Как ви звучи? Това би могло да е новото послание, с което да се идентифицираме като нация, която се стреми да стане разпознаваема и то в позитивен контекст на картата на света. То се роди в края на днешната дискусия „Образът на България пред света”, организирана от сп. „Мениджър”, която бе замислена като естествено продължение на националния ни форум под същия надслов миналата година. Автор на предложението за нова визитка на българите и България е изпълнителният директор на „Фикосота Синтез” Красен Кюркчиев, който бе един от основните участници в днешната дискусия, събрала заедно представители на бизнеса, рекламата, изкуството и културата да потърсят отговори на въпросите имаме ли какво ново да кажем за себе си и как да разкажем нещата с които се гордеем.

В творческата атмосфера на столичното арт студио „Складът” дискусията, водена от собственика на рекламна агенция The Smarts Радослав Бимбалов, неусетно премина в неформален разговор, в който активно се включи и публиката - медии, изявени автори на „Мениджър”, дългогодишни партньори на нашето издание от бизнеса и рекламните среди. В различните гледни точки, на моменти стигащи до разгорещени спорове, се открои една обща визия - голямата промяна не се случва изведнъж и винаги минава през малките стъпки, които всеки трябва да открие за себе си и да извърви. Може да ни липсва обединяваща национална кауза, но това не е оправдание всеки от нас да не си поставя малки каузи, за които да се бори в името на положителната промяна. Това е конструктивният модел, по който трябва да започнем да градим отсега нататък националният ни имидж.

Образът е това, което можем да създадем тук, в собствената си страна, посочи Тодор Желязков, изпълнителен директор на „Елтрак” от позицията на човек, с изключително успешна кариера в глобални компании, направил в даден момент от живота си избора да се върне в България. Най-важният елемент в изграждането на такава нагласа е да бъдем патриоти като отстояваме три основни принципа: да бъдем морални, да не подкрепяме корупцията, да спазваме законите, смята той.

Друга опорна точка на промяната, с която трябва да се идентифицираме и пред себе си и пред света е самочувствието. Може би имаме нужда от национален психоаналитик, който да ни излекува от националния ни комплекс за малоценност, коментира Красен Кюркчиев.

Време е да спрем да се подценяваме, включително и като цена на труда, подкрепи го Елена Маринова, президент на „Мусала Софт”.

Важно е да изхвърлим от речника си думите, които ни карат да се чувстваме жертви и аутсайдери, защото България е направила огромен скок за последните 20 години, добави Милена Фучеджиева, писател, сценарист и журналист с дългогодишна практика във водещи американски медии, завърнала се през 2010 г. в България.

Преди да започнем да говорим на света за нещата, с които се гордеем, първо трябва да се запитаме вярваме ли в тях, отбеляза Михаил Заимов, изследовател и един от авторите на сайта „Другата България”. За да го направим, трябва да се помирим с миналото си и да си изясним накъде отиваме, посочи още той.

Преди да се рекламираме като най-хубавото място, да помислим как да го направим такова, допълни го и Борислав Чучков, продуцент на един от най-успешните български филми от новото българско кино „Тилт”. Според него един от начините светът да започне да говори повече за нас, да започне да ни разпознава и цени е да изнасяме повече култура и изкуство, отколкото политика. В новите си послания към света, трябва да се научим да продаваме хубави емоции, като преди това прокараме пътищата до тях, включително и в буквалния смисъл, препоръча Любомир Аламанов, съсобственик на рекламната и пиар агенция APRA Porter Novelli.

 Очаквайте в следващите дни най-интересните моменти от гледните точки на основните участници в днешната дискусия

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ