От днес официално произвеждаме автомобили

От днес официално произвеждаме автомобили

От днес България официално ще бъде наричана и автомобилен производител. Това стана факт след като бе прерязана лентата на автомобилния завод Литекс Моторс, където ще се правят коли Great Wall.

На церемонията по старта на завода присъстваха г-жа Ван Фън Йн, президент и изпълнителен директор на автомобилния гигант Great Wall Motor (GWM) – партньор на българската компания и посланикът на Китай у нас Негово превъзходителство Гуо Йеджоу. От българска страна събитието беше посетено от премиера Бойко Борисов, министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, директора на БАИ Борислав Стефанов и други официални лица.

„Всички сме доволни, че в България ще има производство на автомобили“, заяви Борисов. „Дошли са инвеститори, наши много добри приятели, спомням си разговора си с премиера на Китай, в който договорихме, в рамките на тази и другата година поне милиард китайски инвестиции да дойдат в България”, посочи той.

По думите му, днешното откриване на завода е стъпка в тази посока. Министър-председателят посочи, че е много щастлив да открие завод, в който ще работят млади българи. Според него местната власт трябва да е доволна, че ще има работни места, както и българските институции и потребители, които ще имат възможност да ползват евтини автомобили родно производство.

„Не мога да не се радвам, че и произведената тук продукция има лиценз за Европа. Защото на всеки изнесен автомобил държавата също печели. Затова тези инвеститори са добре дошли в България. Това, което от нас се искаше - да построим пътя и администрацията да помага бързо да става, сме го направили. Сега ни остава още един ангажимент – да направим и църквата в с. Баховица, аз не съм забравил за този ангажимент”, каза още премиерът.

Заводът на Литекс Моторс разполага с най-съвременно оборудване за производство на автомобили и е един от най-модерните в Европа, а бъдещата му продукция е предназначена за националния и европейските пазари. В съоръжението край гр. Ловеч екип от млади и квалифицирани българи ще произвежда автомобили с марката Great Wall, покриващи всички изисквания на Европейската общност. Това е първият завод за Great Wall автомобили в рамките на Европейския съюз.

Производствените мощности на Литекс Моторс са изцяло нов и мащабен проект. Основната инвестиция, която до момента е в размер на 42.5 млн. лв., е предимно на българската компания. Планираната цялостна инвестиция е в размер на 113 млн. лв.

В завода на Литекс Моторс към момента са разкрити над 120 работни места. Средната възраст на наетите е 19 години, а на инженерите - 25 години. При пълен капацитет на завода от 50 хил. автомобила годишно в него се очаква да бъдат заети близо 2000 души.

Директорът на новото съоръжение за китайски коли Илия Терзиев обясни, че заводът включва цех за финално сглобяване, административна сграда и цех за резервни части. 200 „български” автомобила са били продадени само в седмиците от края на 2011 г., информира bTV

GWM е най-големият частен производител на автомобили в Китай и износител от азиатската страна. Компанията оперира на най-големия автомобилен пазар в света, като реализира колите си с марката Great Wall в над 120 страни по целия свят – Европа, Близкия Изток, Африка, Централна и Южна Америка, Азия, Австралия и др. Тя е първата и все още единствената независима китайска автомобилна компания, която има типово одобрение на продуктите си за продажба в ЕС. Това одобрение доказва, че продуктите покриват всички стандарти и изисквания на Общността.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 17 декември. Имен ден празнуват Данaил, Данaилa, Даниeл, Даниeлa
Глобалните застрахователни загуби от природни бедствия ще достигнат 107 милиарда долара през 2025 г.
Опасно орбитално разминаване между Starlink и китайски сателити
Родените през декември може да доживеят до 105 години
Актьорът Христо Мутафчиев получи инсулт
Цените на колите падат заради градушката в София
Скрита климатична промяна може да е подтикнала епичните тихоокеански плавания преди 1000 години
Бизнес активността в еврозоната завършва 2025 г. на по-слабо от очакваното ниво