Полиция атакува търг на картини в Гранд Хотел София

 Полиция атакува търг на картини в Гранд Хотел София

Полицаи нахлуха по средата на търга за картини в столичния Гранд Хотел София и го прекратиха, предаде преди малко bTV.

В залата, където се е провеждал аукциона е имало 50-60 ценители на изкуството, които към момента са задържани на място да дадат показания като свидетели.

Според източник на bTV от полицията, акцията е по сигнал за незаконна търговия с културно наследство. Все още няма официално изявление от МВР по случая. Знае се обаче, че организатори на търга са Игор Марковски и фирмата „Аполон и Меркурий”. Аукционът е бил официално обявен, а в каталога му са включени 93 картини, предимно на български художници.

Най-скъпата творба в каталога е на художника Веселин Стойнев с начална цена 8800 евро, съобщи още репортер на телевизията от мястото на събитието. В наддаването са участвали и двама чужденци по телефон.

„Нахлуха от СДВР и Министерство на културата и преустановиха търга на картини, който организирах в гранд хотел София”, съобщи за информационната агенция БГНЕС Игор Марковски, журналист и галерист. „На въпроса ми какво правят, те казаха, че нямам право да организирам търга, което абсолютно не е вярно”, подчерта Марковски.

Иззеха всички картини без обяснение и в момента разпитват присъстващите на търга какво правят на него. Всеки момент ще ме задържат, като ще ми вземат и мобилния телефон”, заявил още Марковски.

Очаквайте подробности.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

На днешната дата, 26 август. Имен ден празнуват Адриан, Адриана, Наталия
Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 25 до 31 август
„Трябва да ни дадат магнити“: Тръмп предупреждава за 200% мита върху Китай, ако износът бъде ограничен
Пантерата се завърна: Забелязаха я в село край Тутракан
Забраната за смарт устройства в клас влиза в сила от ноември
Зеленски: Украйна има за цел да си осигури поне 1 млрд. долара месечно за закупуване на оръжия от САЩ
Новата икономика: Нов световен ред се заражда в предлагането на облекло
Митът, който убива емоционалната интелигентност