„Софийска вода” спира водата на 1000 задлъжнели абоната

„Софийска вода” спира водата на 1000 задлъжнели абоната

„Софийска вода“ ще спре водата на над 1000 домакинства със средно задължение към компанията в размер над 1 500 лв. Длъжниците са от кв. „Слатина", кв. „Стефан Караджа", жк. „Левски", жк. „Сухата река“ и жк. „Хаджи Димитър". Към края на месеца същата мярка ще бъде приложена и срещу нелоялни клиенти в кварталите „Дружба“ и „Младост“, съобщиха от дружеството.

Това е продължение на акцията започната през лятото, която доведе до прекъсването на водата на 200 домакинства.

Трайното прекъсване на водоснабдяването е последната мярка, която "Софийска вода" предприема срещу нередовните платци. Всички домакинства с индивидуални партиди, които са включени в списъка за влизане в процедура за трайно прекъсване на водоснабдяването, са били посетени с цел преговори за изплащане на задълженията и уведомени за датата на предстоящото спиране на водоподаването.

"Софийска вода" предприема тази крайна мярка, за да защити интересите на своите редовни клиенти. Според анализите, около 87.7% от насъбраните вземания се дължат от домакинства, а останалите са търговски потребители. Общият размер на натрупания дълг към дружеството до момента е 62 млн. лв. и е по-голям от размера на годишните инвестиции. Тъй като "Софийска вода" и новият мажоритарен собственик "Veolia вода" реинвестират цялата печалба във ВиК мрежата с дългът от 62 милиона лева, би могло да бъдат подменени близо 200-220 км. улични водопроводи или да бъде изградена около 40 км. нова канализация в София, обясняват от дружеството.

От началото на годината до момента "Софийска вода" АД е предявила по съдебен ред искове срещу над 4000 клиенти, които не са плащали дължимите суми за използвани ВиК услуги в продължение на година. Съдебното търсене на дългове е другата крайна мярка, която фирмата използва за събирането на задълженията от нередовните платци.

От компанията съобщават, че ще продължат да предприемат всички законови средства за събирането на дългове. По този начин дружеството защитава интереса на коректните си клиенти, благодарение на които услугите се поддържат и се правят инвестиции за тяхното подобряване.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ